Opozice v pražském zastupitelstvu požaduje svolání mimořádného zasedání, na kterém chce projednat dokončení městského okruhu. Oznámil to klub TOP 09, má podporu ODS a nezávislých. Vedení města na čtvrtečním jednání zastupitelstva nezařadilo zakázku na projekt dostavby a opozici se nepodařilo ji na program doplnit. Mimořádná schůze by se měla podle představ TOP 09 konat ještě před sněmovními volbami. V Praze vládne ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, STAN a KDU-ČSL).
„V této věci jsme primátorce Adrianě Krnáčové předali výzvu podepsanou více než jednou třetinou zastupitelů. Věříme, že se současná koalice konečně přihlásí ke své odpovědnosti a že práce na okruhu na základě této naší iniciativy konečně budou pokračovat,“ uvedl předseda zastupitelského klubu TOP 09 Václav Novotný.
Jednání zastupitelstva svolává primátor. Ke svolání mimořádného jednání potřebuje opozice sehnat podpis alespoň třetiny z 65 zastupitelů. Pokud je sežene, musí primátorka Krnáčová (ANO) jednání svolat.
Stavět se má v roce 2024: Vedení Prahy schválilo zakázku na dostavbu městského okruhu
Jediným bodem zasedání má být dostavba vnitřního okruhu z Pelc-Tyrolky do Štěrbohol. Radní v úterý schválili dokument, kterým rozhodli, že Praha začne připravovat tendr na dostavbu úseku ve variantě, která má vést z velké části pod zemí. Na dnešní zastupitelstvo koalice dokument nezařadila s odůvodněním, že chtějí dát zastupitelům dostatek času k jeho prostudování. Říjnové zasedání se kvůli volbám do Sněmovny nekoná, projednání zakázky je tak plánováno až v listopadu. Město nyní zvažuje dvě varianty vedení okruhu.
Stavba trasy označované jako Vlasta, kterou prosazují ANO a ČSSD a které se týká zakázka na projekční práce, by v případě schválení mohla začít v roce 2024. Náklady jsou odhadovány na 40 miliard korun. Délka trasy má být 10,25 kilometru, bude se skládat ze tří úseků a několika tunelů.
Trojkoalice před časem prosadila zpracování studie alternativní varianty okruhu, která počítá s vedením dopravy po dvou už existujících trasách. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou. Na ní by byl tunel pod Malešicemi. Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Studie má být hotova v polovině příštího roku.