ZAJÍMAVOST Automobilky už nevědí, jak demonstrovat bezpečnost svých vozů. Dánský zkušební institut TNO poslal malé Audi proti těžkému tahači Scania. Dánská zkušebna testovala, zda mají cestující v malém Audi A 3 šanci přežít při nárazu do kamionu. Simuloval se čelní náraz v rychlosti 60 kilometrů za hodinu, pro jistotu ale nepřímý.
**ZAJÍMAVOST
Automobilky už nevědí, jak demonstrovat bezpečnost svých vozů. Dánský zkušební institut TNO poslal malé Audi proti těžkému tahači Scania. Dánská zkušebna testovala, zda mají cestující v malém Audi A 3 šanci přežít při nárazu do kamionu. Simuloval se čelní náraz v rychlosti 60 kilometrů za hodinu, pro jistotu ale nepřímý. Kamion Scania byl navíc radši vybaven zábranami proti podjetí. Jak zkouška dopadla? U Audi došlo sice k výrazným deformacím čelní části, ovšem nerozbilo se ani čelní sklo. Vlastní prostor pro cestující nebyl prý nijak vážně narušen a prostor pro nohy byl jen minimálně deformován. Výsledky měření specialistů institutu TNO, hodnotících vliv nárazu na strukturu vozu z pohledu zachování dostatečného „životního“ prostoru, prokázaly, že všechny sledované veličiny ležely zcela bezpečně hluboko v povoleném pásmu daném zákonnými normami.
CITLIVÁ ČIDLA
Velmi citlivá čidla dokážou bleskově „zmapovat“ druh a sílu nárazu. Podle toho aktivují příslušné airbagy.
foto: Audi