Menu Zavřít

Otázka Karolíny Topolové:

6. 6. 2016
Autor: Euro.cz

Jak souvisí migrace s ojetinami? Německo loni překonalo Spojené státy v počtu přistěhovalců a stalo se světovou jedničkou v imigraci. Letos se chystá na možný příliv dalších až 300 tisíc lidí. Není těžké domyslet si, že takto masivní vlna musí mít dopad na ekonomiku jak Německa, tak jeho sousedů.

I v tomto roce se růst německé ekonomiky také díky uprchlíkům opět přiblíží dvěma procentům. Většina konjunkturních optimistů své odhady opírá o fakt, že se z běženců postupně stanou zaměstnanci a potažmo spotřebitelé.

Kdo sleduje mezinárodní trendy v různých segmentech trhu, ví, že se ve spotřebním chování skutečně začíná něco dít. Například v AAA Auto dlouhodobě sledujeme německý trh ojetých vozů. Za uplynulých několik měsíců se objevilo mnoho varovných signálů, které mají dopad i na českého spotřebitele.

Z nabídek skokově prakticky vymizely levné ojeté vozy Škoda Octavia I a II, což se nikdy předtím nestalo. Jejich cena dosáhla jen od srpna 2015 průměrného meziměsíčního růstu kolem šesti procent. Shodou okolností jde o nejdováženější ojeté vozy do České republiky.

Dovoz přestárlých ojetin na konci životnosti je problém, který je dlouhodobě příčinou stárnutí tuzemského vozového parku a je spojen s řadou kriminálních praktik. Vozy se prodávají s různými nelegálními úpravami“, jako je stáčení tachometrů, padělané roky výroby nebo pokoutní opravy po vážných haváriích.

bitcoin_skoleni

Paradoxem je, že zatímco se státu nepodařilo od vstupu do Evropské unie najít účinný mechanismus, jak jejich příliv omezit, stačilo pár měsíců migrační krize a problém se možná vyřeší sám.

O autorovi| Autorka je generální ředitelkou AAA Auto

  • Našli jste v článku chybu?