Menu Zavřít

Ovládnou zákaznické linky roboti? Čeští Vocalls vloni poprvé expandovali za hranice a dosáhli na 50milionový obrat

13. 3. 2024
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Vocalls
  • Český startup Vocalls se zabývá vývojem takzvaných voicebotů. Firmy je nejčastěji využívají k odbavování rutinních požadavků na zákaznických linkách
  • Nyní společnost pošesté v řadě zdvojnásobila svůj růst. Loni také poprvé expandovala do zahraničí, které už teď tvoří velkou část jejích zisků
  • Mezi tuzemské klienty Vocalls patří například Zásilkovna, Alza, Škoda Auto nebo ČSOB

Možná už jste s nimi mluvili a ani jste to nepoznali. Roboti obsluhují zákaznické linky ČSOB, Zásilkovny, Škoda Auto nebo Alzy a desítek dalších firem napříč jednotlivými segmenty. Ty všechny totiž využívají služby společnosti Vocalls. A jak naznačuje její dvojnásobný meziroční růst, umělá inteligence (AI) s lidským hlasem je čím dál populárnější.

Ostatně i proto si může česká firma dovolit oznámit dosažení 50milionového obratu a další expanzi na zahraniční trhy. „Je opravdu skvělé sledovat tempo, s jakým se naše společnost rozvíjí. Vloni jsme rostli nejen po produktové stránce a celkové velikosti firmy, ale podařilo se nám úspěšně expandovat. V zahraničí vidíme obrovský potenciál k růstu a již dnes velkou část našich zisků tvoří Velká Británie, Benelux a Latinská Amerika. S několika potenciálními klienty jednáme v dalších zemích. Jsme rádi, že si firmy naše řešení oblíbily a využívají jeho potenciál, což nám umožňuje každý rok dvojnásobný růst replikovat,“ řekl redakci Euro.cz jako první Artem Markevich, spoluzakladatel a CEO společnosti.

Díky, Siri. Rozhovory s virtuálními asistentkami jsou na vzestupu, Čechům radí v navigacích, call centrech či u bankovních účtů
Přečtěte si také:

Díky, Siri. Rozhovory s virtuálními asistentkami jsou na vzestupu, Čechům radí v navigacích, call centrech či u bankovních účtů

Úspěchy uplynulého roku podtrhují produktové novinky, jako například plynulý překlad do 150 jazyků, ale také nově navázaná strategická partnerství se společnostmi Microsoft, Deloitte a Visa. Navíc se sluší podotknout, že na dvojnásobek vzrostl rovněž počet hovorů, které na zákaznických linkách její voicebot obstaral.

20 milionů hovorů ročně

Firma se vývojem mluvících robotů zabývala už v době, kdy spoustě lidí připadal pouhý kontakt s chatbotem jako vzpoura strojů. Její zakladatelé si totiž všimli, že většina (75 procent) požadavků na zákaznických linkách se opakuje a jejich odbavování je naprosto mechanická činnost, kterou snadno zvládne stroj.

Zaměstnanci na podpoře samozřejmě zůstávají i po pořízení voicebota, aby mohli řešit komplexnější dotazy, ale rutinní práci přenechají počítači, což šetří čas i zdroje. Za uplynulý rok takto boti zpracovali více než 20 milionů hovorů ve 27 jazycích a osmi různých zemích. Díky svému pokročilému AI hlasovému systému umožňují okamžité vyřizování požadavků volajících bez nutnosti dlouhého čekání na telefonních linkách.

Startup, který za sebou zanechal i IBM

První velkou zakázku Vocalls získali v roce 2019 – jednalo se právě o ČSOB, přičemž přednost tehdy dostali i před takovými hráči, jako je IBM, Deloitte a T-Mobile. Dle vedení společnosti bylo jejich výhodou mimo jiné to, že samotnou platformu Vocalls lze pak integrovat do jakéhokoliv systému a zprovoznit během několika dní.

O rok později Markevichův tým obdržel desetimilionovou investici, což mělo za následek, že se portfolio zákazníků podstatně rozšířilo. Unikátní přitom je, že Vocalls zatím neztratili jediného z nich. „Výběrová řízení vycházela v náš prospěch, protože jsme technologicky byli mnohem dál než konkurence a byli jsme rychlí. Nastoupili k nám hodně šikovní lidé. Ostatní firmy měly u voicebotů vyladěnou angličtinu, ale v češtině byly za námi pozadu. V týmu totiž máme lingvisty a učitele, kteří to hodně vypilovali. Pracují s tím, jak vhodně postavit větnou skladbu, aby zněl robot přirozeně a reagoval přesně,“ řekl Markevich tehdy naší redakci.

Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi robotem

Postupně se Vocalls z původních pěti nadšenců rozšířili na čtyřicetihlavý podnik, který od investorů sesbíral více než 30 milionů korun. Finance firma používá hlavně ke zdokonalování své umělé inteligence.

MM25_AI

Na hlasové asistenty v e-commerce si ještě počkáme. Chybí podpora pro aplikace třetích stran, míní Kováč z Luigi’s Boxu
Přečtěte si také:

Na hlasové asistenty v e-commerce si ještě počkáme. Chybí podpora pro aplikace třetích stran, míní Kováč z Luigi’s Boxu

Zatím poslední novinku představuje integrace Large language modelu do technologie Vocalls. Virtuální asistenti díky němu lépe rozumějí volajícím a dokážou vést přirozeně znějící konverzaci. Nové hlasy už téměř nelze rozlišit od hlasu lidského. Vloni společnost také vyvinula funkci LiveTranslate umožňující překlad hovorů v reálném čase. Tu nyní úspěšně testují první klienti.

„Inovovat je pro nás klíčové. Společnost jsme před sedmi lety založili s cílem překonat tehdy dostupná řešení služeb zákazníkům. Nedlouho poté jsme jako první firma v České republice společnostem nabídli funkční voicebot pro jejich zákaznické linky. S tímto nastavením i dnes hledáme stále nové způsoby, jak využít možnosti dostupných technologií, a jejich zdokonalováním vylepšujeme svoje služby,“ uzavřel Martin Čermák, druhý spoluzakladatel a CTO Vocalls.

  • Našli jste v článku chybu?