Inspirace z I. republikyMuž jako zákazník se liší v mnohém od ženy. Zatímco ženy rády střídají své nákupní prameny, muži jsou stálejší a nakupují třeba celá léta tutéž značku zboží u téhož obchodníka, pakliže ovšem při prvním nákupu byli spokojeni.
Inspirace z I. republiky
Muž jako zákazník se liší v mnohém od ženy. Zatímco ženy rády střídají své nákupní prameny, muži jsou stálejší a nakupují třeba celá léta tutéž značku zboží u téhož obchodníka, pakliže ovšem při prvním nákupu byli spokojeni. V ženách máme nejen zákaznice, nýbrž i spolupracovnice, aspoň v tom smyslu, že ve své sdílnosti doporučují skoro automaticky zboží, se kterým jsou spokojeny. Muži o svých nákupech mnoho nemluví. Jestliže však přece, pak jen v těch případech, kdy zboží jim zvlášť vyhovělo a kdy splnilo nebo dokonce předstihlo jejich očekávání. Doporučení mužů je tedy mnohem cennější. Je výrazem přesvědčení o velké hodnotě koupeného zboží. Prodavač, který muže ke koupi přemlouvá, je na špatné cestě. Má ho přesvědčit o výhodnosti koupě, o jakosti a trvanlivosti materiálu, o dobrém zpracování, o praktickém použití a pod. U muže má prodavač především působit na jeho rozum. Je pochybené působit na muže krásnými slovy. U muže platí daleko víc prosté důvody, které v jeho myšlení obstojí. Zahrnujete-li své zboží chválou, mnoho nepořídíte. Muž přijímá chválu daleko skeptičtěji než žena, kdežto prostý fakt přijme bez váhání a bude po něm přesvědčen. Ženy říkají, že muži jsou mnohem ješitnější než ony. To znamená, že při získávání zákazníka ke koupi lze prospěšně využít této jeho slabé stránky. Každý průměrný muž chce být dobře oblečen a obut, dává si mnoho záležet na tom, aby zanechal všude příznivý dojem. Ješitný muž však nelpívá pouze na starostech o vnější dojem, nýbrž mnohem více touží po tom, aby ukázal vlastní převahu.
Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín