Španěl Alberto Contador, toho času ve žlutém trikotu pro vedoucího závodníka Tour de France, během šestnácté etapy zdolává po třicetikilometrovém stoupání druhou nejtěžší vrchařskou prémii „mimo kategorie“. V těsném závěsu za ním jede jeho největší rival Andy Schleck. Před sjezdem z Col d’Aubisque si Contador bere od diváků lemujících trať noviny. Chvíli to vypadá, jako by v nich pročítal mediální reakce na „aféru“ z předchozí etapy – během ní našlápl k úniku ve chvíli, kdy Schleckovi spadl řetěz. Díky tomuto momentu sebral lucemburskému mladíkovi žlutý trikot a vysloužil si pískot francouzského publika.
Je-li Contador až tak vášnivým čtenářem denního tisku, nevíme, nicméně vysvětlení je pro člověka neznalého cyklistických fines více než prozaické. A zároveň nádherně ilustruje paradox moderní doby.
Odpověď nalezneme v diskusi na serveru bike-forum.cz, kde uživatel Petr 67 prosí o radu, jaké oblečení na kolo si pořídit, aby mu nebylo v sedle zima při teplotách okolo 13 stupňů a aby zároveň nemusel investovat příliš mnoho do oblečení, které mu bude po pár měsících malé, až zhubne. Rychlej turista mu lakonicky odpovídá: Noviny. Je to tak. I navzdory technologickému boomu v oblasti textilního průmyslu a záplavě chytrého oblečení typu moira, windstopper či aqua stop.
Během šestnácté etapy při Tour de France se cyklisté pohybovali v nadmořských výškách od 450 do 2100 metrů nad mořem. Když pak po více než hodinovém stoupání přišel třicetikilometrový sešup, kde dosahovali rychlosti kolem 80 kilometrů v hodině, hrozilo nepříjemné prochladnutí. Proto ty noviny před sjezdem, protože pod dresem na hrudi fungují jako léty prověřený tepelný izolant.
A pak že tištěným médiím zvoní hrana! Od roku 1817, kdy Karl Drais v Karlsruhe vynalezl bicykl, mohou být jejich vydavatelé v klidu.