(reakce na zprávu v Profitu č. 51-52/2006)Do Pardubického kraje přijíždí nejméně turistů ze všech krajů v republice. Myslím, že je to dost nespravedlivé, protože lákadel je tu spousta. Doufám (a zájem o naše služby to potvrzuje), že během několika málo let se naopak stane módním cílem tuzemské dovolené.
(reakce na zprávu v Profitu č. 51-52/2006)
Do Pardubického kraje přijíždí nejméně turistů ze všech krajů v republice. Myslím, že je to dost nespravedlivé, protože lákadel je tu spousta. Doufám (a zájem o naše služby to potvrzuje), že během několika málo let se naopak stane módním cílem tuzemské dovolené.
Obrovským lákadlem je především Polabí, atraktivní hlavně pro cyklisty nebo in-line bruslaře. Hodně se tu investovalo do skutečných cyklostezek, tedy tras vedoucích po samostatném povrchu, odděleně od běžných silnic. Je tu rovina, takže ideální terén pro rodiny s dětmi. Přitom žádná samota, všude lze vidět něco zajímavého, po cestě je spousta občerstvení. Jen to chce nepolevovat v investicích do cyklostezek -mí hosté (hlavně ze západní Evropy) si nejvíce stěžují na jejich stále ještě malou síť, takže často musí jezdit buď děravými polními cestami, nebo rozbahněnými lesními stezkami, případně riskovat život na běžných silnicích.
Velkou výhodou Polabí je také snadná dopravní dostupnost z Prahy nebo i z Moravy. Ležíme přímo na hlavním železničním koridoru, díky nově otevřené dálnici do Hradce je to sem rychlejší i autem. Čím dál častěji sem na několik dní jezdí rodiny, jejichž otec přes den „na pár hodin“ jede pracovat do Prahy, ale odpoledne se vrací za manželkou a dětmi. Ideální kompromis mezi rodinou a prací.
Myslím, že do módy přicházejí také „zapomenuté“ Orlické hory a Králický Sněžník. No a jak v článku píšete, velkým lákadlem je určitě třeba i kladrubský hřebčín, Sečská přehrada nebo přírodní rezervace Maštale.
Jiří Němec majitel pensionu
Tak Pardubický kraj chce přilákat turisty. A činí tak opravdu „originálně“. Zvolil slogan „I love východní Čechy“. Skutečně kreativní! Ještě nikdy jsem něco takového neviděl a nečetl. A což teprve zahraniční turisté.
To samozřejmě myslím ironicky. Zajímalo by mne, jestli jde jen o neschopnost příslušných úředníků, nebo o korupci. Jak mohli vybrat reklamní agenturu, která jim - jistě ne zadarmo - vymyslela slogan, který patří k nejzprofanovanějším? Jen já sám jsem za několik uplynulých let viděl nejméně 20 variací v Evropě i zámoří.
Nejsem velký marketingový odborník, ale nedávno jsem absolvoval seminář na téma propagace služeb. Hlavní poučka: Propagujte KONKRÉTNÍ výhody a nevýhody, konkrétní produkty, ne nějaká abstraktní tvrzení, splývající s ostatními. Sloganů typu „I love (město, kraj)“ jsou stovky. Ale kladrubský hřebčín, cyklostezky v Polabí, Železné hory nebo Králický Sněžník (třetí nejvyšší hora v republice!) - ty jsou na světě jenom jedny. Nestyďme se za ně!!!
Petr Bednář, Pardubicko