Menu Zavřít

Parohy jako mikulášský dárek

15. 12. 2006
Autor: Euro.cz

Vodafone

CIF24

Na podzim spustil mobilní operátor Vodafone kampaň s Petrem Čtvrtníčkem a parohatými čivavami, poté Vodafone připevnil falešné ozdoby na billboardy a telefonní budky konkurenčních firem T-Mobile a Telefónica O2. Přestože takzvaná guerillová kampaň trvala jen čtyři dny, způsobila pozdvižení. Konkurenti si stěžují u Rady pro reklamu a žádají náhradu škody, reklamní odborníci se shodují, že kampaň byla perfektně připravená i provedená. Operátor je vidět. „Přitom to byl jen takový mikulášský žertík, který vzešel z předvánoční tradice, kdy jsme si chvilku hráli na čerta,“ říká v rozhovoru pro týdeník EURO Gary McGuire, viceprezident české pobočky Vodafonu pro značku a komunikaci.

EURO: Kdy a za jakých okolností vznikl nápad nasadit konkurenci parohy?
McGUIRE: Inspirací pro nás byla obrovská odezva trhu na kampaň s falešnými soby. Po internetu kolovalo množství nezávislých parafrází a parodií, kde lidé imitovali náš televizní spot, deníky tiskly koláže Čtvrtníčkova těla v kárované vestě s hlavou vrcholných politiků a textem „Mohli jsme…, ale my jsme řekli NE!“. Situaci jsme vyhodnotili a napadlo nás, že by šlo rozvinout hravého ducha ještě dále a pobavit se spolu s konkurencí. Vzešlo to z mikulášské tradice a my si zkusili roli čerta.
EURO: Bylo nasazování parohů na billboardy konkurentů domluveno či jinak smluvně vyřešeno s pronajímateli takto „postižených“ reklamních ploch?
McGUIRE: Je fér zdůraznit, že žádní pronajímatele ploch nebo zaměstnanci agentur o našem vtípku nevěděli a ani se nepodíleli na vlastní realizaci. Tento mikulášský kousek byl ale jenom jednou ze součástí vánoční kampaně. EURO: Kolik lidí bylo do celé akce zapojeno a kolik reklamních ploch jste obsadili?
McGUIRE: Tým, který akci připravil a uskutečnil, měl asi deset lidí. Soustředili jsme se na nejviditelnější mediální nosiče, kterých si trh, tedy lidé, všimne.
EURO: Nakolik vás tato bojůvková kampaň vyšla?
McGUIRE: Náklady na kampaně nezveřejňujeme, ale lze říci, že výdaje na tuto hříčku byly - v porovnání s dosaženým výsledkem – velmi ekonomické.
EURO: Jak se taková mediální publicita projevila na předvánočních prodejích firmy?
McGUIRE: Šlo jen o část celé kampaně, a je proto těžké hodnotit přímý dopad na ekonomické výsledky. Celkově je ale možné už dnes považovat vánoční kampaň za úspěšnou, v listopadu jsme v meziročním srovnání zaznamenali 24procentní nárůst prodejů.
EURO: Zaznamenali jste i nějaké jiné ohlasy zákazníků?
McGUIRE: Poptávka klientů po plyšových parozích zaplavuje naše e-mailové schránky a tipl bych si, že všechny zverimexy mají čivavy nadlouho vyprodány… EURO: Překvapila vás něčím reakce konkurence? McGUIRE: Vždy jsme naše soupeře respektovali a chápeme i to, že nesdílí stejné nadšení jako my. Jakmile se však naše „čertovina“ setkala s negativní odezvou konkurence, odstranili jsme všechno paroží a veřejně se omluvili. Věříme, že omluvu přijali.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).