Od té doby ale hodnota společnosti ještě vzrostla, podle některých odhadů až
na 40 miliard dolarů. Airbnb tak kvůli šíření nemoci přišla až o 14 miliard dolarů.
Nižší hodnota kalifornského startupu reaguje na až 90procentní propad v
poptávce o krátkodobé pobyty po celém světě. Ve snaze ušetřit Airbnb zastavila
všechny své marketingové kampaně za 800 milionů dolarů a hledá nové investory.
Generální ředitel a zakladatel Airbnb Brian Chesky přesto v posledních dnech oznámil několik kroků, kterými chce pomoci hostitelům. Na ně má koronavirová krize také zásadní dopad, jelikož zůstali prakticky ze dne na den bez příjmů. Airbnb mezi ně rozdělí 250 milionů dolarů (téměř šest miliard korun) tak, aby jim proplatila alespoň 25 procent z hodnoty zrušených pobytů. Dalších 17 milionů dolarů (asi 400 milionů korun) Airbnb rozdělí mezi takzvané superhostitele (prověření ubytovatelé) ve formě grantů.
Vedle Airbnb výrazně klesly i tržní kapitalizace ostatních velkých hráčů v
cestovním byznysu. Hodnota Expedie, největší online cestovní kanceláře na
světě, poklesla o 58 procent, hotelový řetězec Hilton ztratil 44 procent a
Booking.com 37 procent hodnoty.