Penny Market v boji proti jednorázovým plastům podpoří Anna K., Lucie Borhyová, Chinaski, Jakub Kohák, Janek Ledecký a Hana Zagorová. Ti všichni vytvořili pro Penny novou řadu kolekce látkových tašek. Svým osobitým stylem každý z nich vytvořil originální design tašky a doplnil jej svým sloganem v boji za čistší planetu. Používáním alternativních tašek letos zákazníci Penny ušetřili na 10 milionů jednorázových plastových tašek. Ročně se tedy díky Penny nedostane do přírody až na 700 tun plastu!
Penny Market od počátku letošního roku nenabízí v žádném ze svých 380 obchodů jednorázové plastové tašky. Nahradil je taškami pro opakované použití, které jsou vyrobeny z papíru, bavlny nebo polyesteru. Tyto tašky jsou výrazně šetrnější k životnímu prostředí. Podle studie VŠCHT jsou nejšetrnější tašky vyrobené z polyesteru, které mají nejdelší životnost a vydrží až dva roky, přičemž unesou až 20 kg nákupu. „Naším cílem je nejen zbavit svět plastů, které zamořují naši planetu, a které se v přírodě dlouho rozkládají, ale také vést zákazníky k opakovanému používání našich tašek. To ve svém důsledku vede také k tomu, že snižujeme ekologickou zátěž, která je potřeba na výrobu tašky z jakéhokoliv materiálu. Našim bavlněným taškám jsme se proto rozhodli vtisknout unikátní styl, aby byly nejen praktické, ale i líbivé a lidé je rádi používali,“ říká Martin Peffek, jednatel společnosti Penny Market.
První kolekce originálních bavlněných tašek byla představena na počátku letošního roku a její design vytvořili Ivana a Karel Gottovi, Monika a Leoš Marešovi, Tatiána a Vojta Dykovi, trio 3v1 a skupina Lucie. „Měli jsme natolik pozitivní ohlasy a lidem se první řada tašek tak líbila, že jsme se rozhodli vytvořit novou kolekci. Všichni zúčastnění vtiskli svému dílu svoji osobnost a vytvořili bez výjimky ojedinělý design našich tašek. Máme radost z toho, že jsou tak rozmanité a věříme, že si vybere doslova každý, ať už to bude taška třeba se psem od Anny K., s veršovaným vzkazem budoucím generacím od Chinaski nebo s originálně ztvárněným poselstvím od Jakuba Koháka,“ říká Jen Krieger, generální ředitel Penny Market Česká republika.
Zapojit se do boje proti spotřebě jednorázových plastů bylo pro všechny zúčastněné samozřejmostí. „Rozhodl jsem se akci podpořit, protože v jistém slova smyslu prožíváme dobu plastovou. A jakákoliv možnost přispět k ochraně životního prostředí je chvályhodná, takže pokud i já mohu svým malým dílkem přispět a pomoci, tak se toho nezdráhám,“ okomentoval své rozhodnutí Jakub Kohák a Anna K. jej doplnila: „Nejde jen o nás, ale o přírodu jako takovou. Po celém světě plasty ničí přírodu, otravují oceány, zamořují lesy. Můžeme dělat, že to nevidíme, ale tuny nerecyklovatelných plastů ničí zemi pro nás i pro zvířata. Nechci, abychom žili v takovém světě, proto je pro mě samozřejmé jakoukoliv takovou aktivitu podpořit.“
Nová série limitované edice tašek Penny bude ve všech Penny Marketech po celé České republice nabízena od 18. července do srpna za pouhých 39.90 Kč, a to se 3 nasbíranými body v rámci věrnostního programu.
Součástí boje proti plastům jsou nejen tašky z alternativních materiálů, ale Penny také jako první nabízí od počátku roku unikátní ovosáčky, pytlíky na ovoce, zeleninu či pečivo pro opakované použití. Aktivity společnosti při zahájení kampaně podpořilo a uvítalo i ministerstvo životního prostředí. „Jsme rádi, že ani Penny Marketu není životní prostředí lhostejné a podporuje naší kampani proti jednorázovým plastům #dostbyloplastu. Věříme, že se k nám, a k odpovědnému chování a omezování používání jednorázových plastů připojí co nejširší veřejnost,“ uvedl při zahájení kampaně Richard Brabec, ministr životního prostředí České republiky.
#dostbyloplastu #omezujemespotrebuplastu
O společnosti Penny Market Česká republika |
---|
Společnost Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. Na český trh vstoupil Penny Market před 22 lety, tedy v roce 1997, a zaměřil se na rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje 380 prodejen, což je nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 5 600 zaměstnanců. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program Penny karta. |