Finanční skupina představila svou koncepci sítě ambulancí
Investice do zdravotnictví jsou v kurzu. A právě teď nejvíce frčí řetězce ambulancí, za kterými stojí velké finanční skupiny. Říká se jim také „lékařské supermarkety“. Ordinační hodiny mají velmi flexibilní, nové klienty nabírají přímo na ulicích a některé z poboček budou opravdu umístěny v nákupních centrech.
Finanční skupina Penta se společně se dvěma partnery, lékaři Petrem Švrčkem a Martinem Hofmanem, kteří celý koncept připravili, vydala trochu jinou cestou. Minulý týden představili novinářům svou koncepci sítě ambulancí Mediclinic. Nezakládají však nové ordinace, ale odkupují od lékařů jejich stávající zároveň se všemi pacienty.
Lékař dostane za svou ordinaci jednorázové odstupné a bude v ní dále pracovat, ovšem už jako zaměstnanec společnosti. „Výši platu lékaře a sestry sjednáme individuálně na základě odhadu budoucích nákladů a výnosů ambulance,“ sdělil Hofman, výkonný ředitel Mediclinic a místopředseda představenstva. Stejně tak bude rozdílná i velikost odstupného, která se pohybuje zhruba od několika stovek tisíc výše. Hofman se zaručuje, že v oblasti léčby budou mít lékaři naprostou nezávislost jako dříve, zachovány by měly být i ordinační hodiny. „Dvacet až třicet procent času zabere lékaři jen administrativa. My ho této povinnosti zbavíme a on bude moci ušetřený čas věnovat svým pacientům,“ slibuje si od projektu generální ředitel společnosti Petr Švrček.
Penta má s investicemi do zdravotnictví velké zkušenosti už ze Slovenska, kde provozuje síť ordinací a zdravotní pojišťovnu. Mediclinic rovněž plánuje komerční pojišťovnu zaměřenou na úhrady nadstandardních úkonů.