PRAHA (oh) – Velké plány má společnost Seznam.cz se svým novým serverem Sauto (www.sauto.cz) zaměřeným na zprostředkování prodeje a pronájmu automobilů. Chce ze Suata udělat jedničku v auto-moto inzerci. Do konce letošního roku hodlá Seznam překonat dosavadní domácí jedničku v oblasti internetové nabídky aut, server Tipcars.com, který průměrně eviduje zhruba 23 tisíc inzerátů.
V průběhu následujícího roku mají tvůrci Sauta, které bude propagovat stejně jako Seznam.cz pes, v plánu spustit i tištěnou podobu autoinzerátů v podobě stejnojmenného týdeníku. To by jim ve střednědobém horizontu mělo pomoci ukrojit značnou část z tržního podílu Annonce, která v kombinaci tisk-internet vládne inzertnímu trhu v této oblasti. „Internetová databáze vozů bude přístupná i návštěvníkům rubriky AutoMoto na serveru Novinky.cz a zavedeného motoristického serveru Auto.cz. Současná návštěvnost těchto internetových stránek dosahuje 312 uživatelů tisíc za měsíc, ale očekáváme nárůst na půl milionu návštěvníků měsíčně,“ říká Petr Slavík, key account manager projektu Sauto. Zhruba 70 procent nabízených vozů budou ojetá auta, zbytek připadne na nová.
Inzeráty budou moci zadávat autobazary, prodejci nových vozů, ale i „běžné“ fyzické osoby. Soukromý inzerát na dva týdny stojí 60 korun, profesionální autoprodejci zaplatí za jeden modul, jakousi pozici, v které mohou měnit nabídku aut, zhruba tisíc korun ročně.