Příchod sociální medií neustále mění způsob interakce se zákazníky, budování značek a komunikace s okolním světem. Některé firmy se vrhli do víru sociálních sítí a snaží se je maximálně využít ve svůj prospěch, zatímco jiné se tohoto kroku obávají a v jejich kancelářích byste slovo „sociální“ zaslechli jen stěží.
Foto: archív
Statistiky však nelze ignorovat. Facebook má přes 500 milionů uživatelů, Twitter téměř 200 milionů a LinkedIn 100 milionů. Nebojte se jich a využijte je ve svůj prospěch. Jen si přitom dejte pozor, abyste neuvízli v síti. I pro práci se sociálními médii totiž existují jistá pravidla a doporučení, které vám pomohou vyhnout jejich nástrahám.
Těmi největšími jsou:
- Šíření zákeřného kódu
- Malvertising (šíření nebezpečného obsahu pomocí reklamy)
- Pravidla, řády a předpisy
- Sociální inženýrství
Jak se těmto rizikům vyhnout nebo je alespoň zmírnit?
- Seznamte sebe i své zaměstnance s pravidly ochrany soukromí na sociálních sítích
- Pravidelně aktualizujte softwarové vybavení (internetový prohlížeč, antivirový program atd.)
- Zapracujete do svého systému vnější i vnitřní bezpečnostní opatření
- Vytvořte a vyžadujte dodržování politiky využívání sociálních médií
- Neustále vzdělávejte zaměstnance