Příznivá doba pro koupi
Po dvou či třech letech přichází na jednotlivé verze automobilů období, kdy už mají svůj horizont dávno za sebou, ale nový model ještě není na světě. Zájemce, který netrvá na zbrusu nových tvarech či motorech, pak může při nákupu auta výrazně ušetřit. Do zmíněné fáze se letos na podzim dostala Honda Accord. Očekává se, že na jaře vyjede tento typický vůz pro střední manažery s novým kabátem, takže mnoho potenciálních klientů bude celou zimu vyčkávat. Honda proto pro koupi Accordu nabídla řadu různých výhod – například nulové navýšení u leasingu či doplňky v hodnotě až sedmdesáti tisíc korun zdarma. „Co se týče slev z vlastní hodnoty vozidla, při odběru tří a více vozů mají dealeři možnost nabídnout až pětiprocentní zvýhodnění, říká Kamil Šilhavý z Hondy ČR. „Na dvanáct procent jako někteří konkurenti se ale dostat neumějí, takové marže Honda prostě nemá. Accord zastupuje japonské výrobky ve střední třídě již řadu let. Současná generace vozu vyjela poprvé z výrobních pásů na konci roku 1998. Pětidveřová verze liftback, kterou měla redakce týdeníku EURO k dispozici, je ale japonská jen podle názvu – vyrábí se totiž v britském Swindonu. Na autě je možné ocenit elegantní design, kultivovaný běh motoru a účinné brzdy s rychlým nástupem. Accord nabízí ve standardní výbavě téměř všechno, co od něj může náročný uživatel očekávat - ABS, dva čelní a dva přední boční airbagy, samočinnou klimatizaci, tempomat a výkonnou audiosoupravu. Interiér elegantně zdobí imitace dřeva, v testované verzi bylo možné vše ovládat elektrickým spínačem, od nastavení zrcátek až po otevírání střešního okna. Její cena také činí 829 tisíc korun. Je ale třeba připomenout, že základní verzi s motorem o objemu válců 1,8 litru lze pořídit za 689 tisíc korun. Automobil má silnější zážehový čtyřválec o objemu dva litry, vybavený čtyřventilovou technikou SOHC využívající systému proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC. Výkonem 108 kilowattů patří tento motor v dané třídě na špičku pelotonu. Jeho předností je tichý běh ve všech režimech, jakož i slušný zátah z nízkých otáček – i když akcelerace by mohla být u dvoulitru přece jen o něco větší. Největší sílu má motor ve vyšších otáčkách nad 4500/min. Průměrná spotřeba činí dle specifikací 8,6 litru na sto kilometrů. Pérování je komfortní, na nerovnostech podvozek řidiče trochu nečekaně pohoupe, ale přitom je dostatečně tvrdý i pro sportovní jízdu. Usazení vozu na silnici zpříjemňuje pětiprvkové zavěšení zadních kol. A kdo jezdí s Hondou Accord? K typickým zájemcům patří podle prodejců střední či vyšší manažer většího podniku nebo samostatný podnikatel do pětačtyřiceti let. „Lidé si ji ale také pořizují jako rodinný vůz, říká Kamil Šilhavý.