PRAHA (ČTK, tpk) – Pětina z 1,3 milionu klientů Komerční banky (KB) využívá k obsluze svých účtů telefonu či internetu. Podle ředitele divize přímého bankovnictví Jana Kubálka je cílem KB, aby do dvou let využívala telefonního či internetového bankovnictví polovina zákazníků.
Od roku 1998, kdy KB telefonní bankovnictví zavedla, počet jeho klientů roste. Nejvýraznější skok přišel v minulém roce, kdy se téměř zdvojnásobil na současných více než dvě stě tisíc. V dubnu loňského roku zavedené internetové bankovnictví využívá okolo 30 tisíc zákazníků, kteří jeho prostřednictvím měsíčně realizují kolem 350 tisíc plateb za více než čtrnáct miliard korun.
Služby přímého bankovnictví nabízí většina velkých bank. Podle Kláry Gajduškové z České spořitelny využívá ze čtyř milionů jejích klientů metod přímého bankovnictví zhruba desetina. V ČSOB ovládá svůj účet prostřednictvím telefonu či internetu zhruba pět procent ze šesti milionů zákazníků ČSOB a Poštovní spořitelny.