Menu Zavřít

Petr Horký: Bonita a bonita

8. 6. 2012
Autor: čtk

Představte si, že by o tom, zda dostanete půjčku, mohlo rozhodnout to, co o sobě píšete na Facebooku. Tahle debata o osobních údajích se teď rozproudila v Německu.

Pokud tam chcete získat hypotéku nebo si třeba pronajmout byt, potřebujete posudek o své finanční historii, zpravidla od firmy Schufa. Ta změří vaše skóre, to pak ukážete v bance či v bytovém družstvu.

Na Schufu se nyní provalilo, že chce bonitu občanů měřit i pomocí informací, které o sobě prozrazujeme na sociálních sítích. Ochránci dat jsou pobouření. Ale proč tolik povyku?

Facebook k zlepšení svých služeb už přece používá množství firem. Všichni dělají vše pro to, aby zkvalitnili své služby. Pokud je to v mezích zákona, je to v pořádku. Samozřejmě za předpokladu, že se každý může dozvědět, jaké informace o výsledném skóre a jeho případném zhoršení rozhodly. Rozhodně bych si ale nedělal iluze, že se tady překračuje nějaký Rubikon.

WT100


Čtěte také: Německá firma chce měřit bonitu klientů přes Facebook


Proč by třeba HR manažer při přijímání člověka do firmy Facebook používat mohl a Schufa při hodnocení bonity nikoli? Bonita má přece spoustu podob.

  • Našli jste v článku chybu?