Už za pár dní ukáže značka Peugeot na ženevském autosalonu nový model: Peugeot Rifter. Bude vyráběný na stejné produkční lince se svými koncernovými sourozenci Citroënem Berlingo a Opelem Combo, takže by se dalo očekávat, že tato „trojčata“ se od sebe nebudou moc lišit. Opak je ovšem pravdou. Sdílejí sice stejnou platformu, motory i technologie, designově je ale každý z jiného těsta.
Rifter svoji příslušnost k rodu Peugeot nezapře. Má designové prvky nejnovějších modelů značky. Nabízí velmi inovativní tvar karoserie a spojuje výrazný, mohutný a přitom elegantní styl. Svým vzhledem působí jako uhlazený, švihácký dobrodruh. Tomu odpovídají i další vlastnosti, které ho předurčují k tomu, aby se vydal do přírody, na zablácené či zasněžené stezky. K tomu ale později. Zůstaňme u jeho designu typickému pro značku Peugeot. Ten vám připomenou zadní světla ve tvaru vrypů lvích drápů, což je charakteristický znak vozů, které mají tuto šelmu ve znaku. Stejně tak čelní maska – robustní s pohledem drsňáka - nenechá nikoho na pochybách, že s tímto autem si užijete zábavnou jízdu, přitom se ale můžete spolehnout na jeho odolnost a bezpečnost.
Interiér je stejně jako styl exteriéru nezaměnitelný. Najdete v něm Peugeot i-Cockpit, což je specifické uspořádání místa řidiče, často diskutované novináři, ale bezmezně milované klienty. Těch, kteří ho ve svém voze používají, jsou už přes 4 miliony. Oblíbili si dynamické řízení, snadnou ovladatelnost vozu a zážitky z jízdy, které Peugeot i-Cockpit přináší. Tvůrci modelu Rifter se zaměřili na čistotu linií a vysokou kvalitu zpracování. Zároveň si pohráli s odkládacími prostorami, aby zajistili cestujícím co největší komfort.
Peugeot Rifter si svým SUV vzezřením říká o to, abyste se s ním vydali mimo zpevněné cesty. Pomáhá mu zvýšená světlá výška a hlavně Advanced Grip Control. Systém spojený s pneumatikami Michelin Lattitude Tour Mud & Snow umožňuje zlepšit pohyblivost vozu trvalým působením na prokluzování kol. Navíc je spojen s funkcí Hill Assist Descent Control, která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích. V rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot Rifter i verzi 4×4 dodávanou společností Dangel.
Nabídku motorů modelu Peugeot Rifter tvoří benzínový tříválec 1.2 PureTech s výkony 130 nebo 110 koní a dieselový čtyřválec 1.5 BlueHDi ve třech variantách (130, 100 nebo 75 koní). Všechny motory splňují nejnovější emisní normu Euro 6.2. a již nyní jsou připraveny vyhovět nadcházejícímu homologačnímu cyklu WLTP.
Novinka Rifter se může pochlubit opravdu úctyhodným seznamem technologií, namátkou jmenujme: adaptivní tempomat, systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením, systém sledování bdělosti řidiče prostřednictvím kamery, active safety brake, kontrola stability přívěsu, sledování mrtvého úhlu, hands-free přístup do vozu a nastartování motoru, automatické přepínání dálkových světel, couvací kamera „Visiopark 180°“ aj.
U vozů tohoto segmentu se ovšem očekává hlavně prostornost, pro cestující i zavazadla. A z tohoto pohledu vás Peugeot Rifter určitě nezklame. Je k dispozici ve dvou délkách: ve standardní (440 cm) a dlouhé (475 cm) verzi, každá v pětimístné nebo sedmimístné variantě. Delší verze má rovněž větší rozvor a převisy pro ideální obyvatelnost vozu. Na každé ze tří samostatných sedadel lze upevnit dětskou sedačku. Sedadla se dají velmi snadno složit do roviny pomocí ovladače „Magic Flat“ umístěného v zavazadlovém prostoru. Sedadla 3. řady lze z vozu vyjmout a jsou navíc posuvná, takže se dokážou přizpůsobit situaci pro větší objem zavazadelníku nebo prostoru pro nohy. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit přední sedadlo spolujezdce. A konečně zavazadlový prostor - ten dosahuje obřích rozměrů. Jeho objem se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4000 l ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze.
Chystáte-li se na ženevský autosalon, zastavte se na stánku značky Peugeot a prohlédněte si model Peugeot Rifter zblízka. Na českém trhu se totiž neobjeví dříve než v září.