KRÁTCENovoroční zdražení telefonování a připojení na internet v souvislosti s přeřazením telekomunikačních služeb z pěti do 22procentní sazby DPH zatím neznamená výrazné rušení pevných linek, ale spíše přechod na nové tarify. Během první poloviny ledna totiž přibližně dvacet tisíc klientů Českého Telecomu "migrovalo" na některý z nových cenových plánů.
KRÁTCE
Novoroční zdražení telefonování a připojení na internet v souvislosti s přeřazením telekomunikačních služeb z pěti do 22procentní sazby DPH zatím neznamená výrazné rušení pevných linek, ale spíše přechod na nové tarify. Během první poloviny ledna totiž přibližně dvacet tisíc klientů Českého Telecomu „migrovalo“ na některý z nových cenových plánů. Nejčastěji lidé volí cenový program Telefon 120, který v rámci měsíčního paušálu 409 korun (včetně 22 % DPH) obsahuje 120 volných minut na volání. Tento tarif si v letošním roce doposud vybralo na 17 tisíc klientů. Nejvíce rozšířeným cenovým plánem mezi klienty Českého Telecomu je Home Standard s měsíčním paušálem tři sta čtyřicet osm korun. Podle odhadů analytiků by v průběhu letošního roku mohlo v důsledku zvýšení DPH odejít od Telecomu až 200 tisíc klientů z celkem 3,6 milionu zákazníků. Operátor se tomu rozhodl čelit strukturou nových tarifů či speciální akcí na telefonování o víkendech za padesát haléřů.