Pražští Piráti navrhují zanesení cyklistické infrastruktury do územního plánu. Usnadnilo by to budování cyklostezek či umisťování stojanů. Uvedli to členové zastupitelského klubu Pirátů. Rovněž požadují vypracování aktuální koncepce cyklistické dopravy a zvýšení investic do cyklistiky. Nutné je podle nich také zapojit sdílení kol, takzavný bikesharing, do pražské integrované dopravy.
„Setkáváme se s tvrzeními, že Praha je kopcovitá a například na Žižkově nebude chtít nikdo jezdit na kole, přitom tam lidé jezdí. Cyklistická a pěší doprava je v Praze zanedbána,“ řekl zastupitel Ondřej Profant.
Jedním z kroků, který by rozvoji cyklistiky v Praze mohl pomoci, je podle Pirátů zanesení cyklotras nebo stojanů pro kola do územního plánu. Usnadnilo by se tak jejich budování a zároveň by se tak předešlo neochotě některých městských částí umisťovat na svém území cyklistické stojany. V souvislosti se stojany se Piráti nyní chystají zaslat podnět magistrátnímu odboru financování dopravy, aby byly stojany umisťovány na místech, která jsou ve vlastnictví a správě města.
Další problém podle Pirátů je, že Praha má jediný dokument, který se zabývá cyklistikou, a to koncepci z roku 2010. „Budeme chtít o tomto problému mluvit na dopravním výboru i na jednání komise pro cyklodopravu,“ řekl předseda zastupitelů Pirátů Jakub Michálek.
Bikesharing v růžové. Čtěte:
Inovace zn. Rekola: do práce v růžovém
Důležité je podle Pirátů napojit bikesharing na MHD. „Například, když si koupím roční kupón MHD, mohu využít po nějakou dobu i bikesharing,“ řekl Michálek.
Praha již dříve oznámila, že letos investuje do cyklistické infrastruktury 25 milionů korun, připraveny má další projekty za 65 milionů korun. Vzniknou nové cyklostezky a přibudou cyklostojany.