Potravinářský průmysl
PRAHA (hns) - Společnost SUN Interbrew si zakoupila licenci na výrobu piva značky Staropramen v Rusku a zahájila novou reklamní kampaň na ruských televizních kanálech. Série spotů má společný název „Hodiny češtiny“ – «Уроки чешского». Hlavní myšlenka kampaně tkví v tom, že pivo Staropramen naučí mluvit česky každého. Divák na obrazovce zhlédne jazykovou učebnici, ve které se Rudé náměstí střídá se Staroměstským, večerní Moskva s večerní Prahou, hektická ruská metropole s klidem Starého Města Prahy. I když je zřejmé, že spot přispěje k propagaci Česka v ruských médiích, prodej licence na výrobu tuzemského piva do zahraniční může vzbudit negativní reakci odborné veřejnosti - vzpomeňme na kritiku, kterou vyvolalo udělení licence na výrobu Plzeňského Prazdroje do Polska.