Menu Zavřít

Investice 2020: pivovare, otřes se

11. 1. 2020
Autor: Hynek Glos

Řemeslná výroba piva není jen zábavou nadšenců nebo lovištěm pionýrů. Z craftu se už iv Česku stalo svébytné průmyslové odvětví, které si dokáže hezky vydělat, a pokud to člověk dělá dobře, navíc si získá i dobré jméno.

Poměrně nedávno to pochopily velké pivovary, kterým setrvale klesá výtoč v hospodách, a ještě před nimi řada investorů a podnikatelů. Ať už jde o developera Martina Kulíka, nebo brněnského podnikatele Martina Šibala.

Zkušenost říká, že investice do minipivovaru, která se obvykle pohybuje od tří milionů výš, se vrátí během několika let a samozřejmě čím vyšší výstav a kapacita technologie, tím rychlejší návratnost. Zásadní podmínkou je, aby měl pivovar hned od začátku kvalitního sládka a zajištěnou distribuci, která bude rozvážet sudy do hospod a lahve do pivoték a obchodů.


Pivovar Kout v insolvenci. Tradičního výrobce tíží dluhy

Vzhled koutského pivovaru k návštěvě příliš neláká


Třeba Pavel Poživil, který se na trhu snaží prosadit se svými kontejnerovými pivovary, spočítal, že při stoprocentním využití kapacity jeho „krabicové“ technologie a výrobě výčepního piva může majitel měsíčně vydělat více než 80 tisíc korun bez DPH.

Důležitou záležitostí, na niž zatím hodně malých výrobců zapomíná, je marketing. I čeští pijáci chtějí utrácet nejen za samotné pivo, ale i nejrůznější dárkové předměty, oblečení či ubytování přímo v pivovaru.

Úplně něco jiného je pak postavit restaurační pivovar, kde sice člověk nepotřebuje řešit distribuci či prodej piva ven, ale musí umět nalákat hosty k sobě.

Ať už ale jde o jakýkoliv pivovar, zásadní podmínkou je cit k řemeslu a tradicím. Tak dej Bůh štěstí!

Anketa týdeníku Euro: Do čeho se letos vyplatí investovat?
 Graf, ilustrační foto

Přečtěte si o dalších investičních příležitostech:

Investice 2020: cesta k milionovému koni

bitcoin_skoleni

Investice 2020: nejen „erka“, ale už i favority a felicie

  • Našli jste v článku chybu?