Placení debetními či kreditními kartami není v Česku tak časté jako v jiných vyspělých zemích.
Autor: MasterCard
Očekávaný boom tohoto platebního styku brzdí dlouhodobě i fakt, že banky vydávající karty účtují náklady jak klientům, tak obchodníkům. Ti si přitom procenta z nákupu přes karetní systém nemohou dát do nákladů a to jim snižuje marže. Nyní by tuto položku ale mohli účtovat zákazníkovi odděleně od ceny za samotné zboží či službu. Snad všichni se ale bojí, že by o klienty mohli přijít. Více k tématu najdete zde.
Anketa Profitu: Kdo by měl nést náklady za platby kartou?
Martin Šampalík spolumajitel The Pub
Od klientů bere poplatky za vedení karty i za odchozí platby, od obchodníků ještě procentní srážku z nákupu.
Lukáš Pospíšil ředitel prodeje Alza.cz
Český zákazník je velmi citlivý na všemožné přirážky i na výslednou cenu.
Šárka Tesaříková
majitelka studií HAIR Club
Majitelé karet by si měli dohodnout s bankou, jestli je používání karty za pevný poplatek, nebo si připlatí při každém nákupu.
||
| BANKA|
Robert Váhala
spolumajitel řeznictví Váhala
V každém případě je to bankovní produkt a právě banky chtějí, aby ho klienti co nejvíc používali.
||
| OBCHODNÍK|
Roman Vacho
ředitel zámku Loučeň**
Ten náklad by si měl rozdělit s bankou. Ale stejně to nakonec zaplatí klient.