Ačkoliv sektor ubytovacích služeb zažívá aktuálně krušné časy, lze tušit, že jakmile pandemie odezní, dveře hotelů, penzionů a podobných objektů se opět netrhnou. A to díky nejen turistům, ale i zvýšené aktivitě ze strany firem, které byly z důvodu omezeného pohybu nuceny odkládat projekty a zakázky, pokud to bylo jen trochu možné.
Právě na to sází český startup Accomango. Před rokem přišel s aplikací, která si klade za cíl propojit provozovatele ubytovacích zařízení, zejména ubytoven, se všemi podniky, jež zrovna shánějí volné kapacity pro své dělníky. Až dosud tak musely činit s pomocí tužky, papíru a mobilu. Díky Accomangu by jim nově mohl postačit pouze chytrý telefon.
„Všichni pravděpodobně známe platformy typu booking.com nebo Airbnb, které využíváme při cestě na dovolenou,“ říká spoluzakladatel Accomanga Patrick Havlíček. „Ale když firmy chtějí ubytovat své zaměstnance, nic podobného neexistuje. A to nejen v České republice, ale po celé Evropě,“ dodává.
Jejich platforma má celý tento segment „přenést“ do jednadvacátého století. Navíc by měla být schopna ušetřit oběma skupinám zákazníků hromadu času a zajistit, že ubude nespokojených klientů: „Chceme, aby firmám i poskytovatelům ubytování odpadla nadbytečná administrativa. Současně se však orientujeme na koncové uživatele, tedy ubytované pracovníky. Jde nám o zvýšení jejich pohodlí a kvality služeb, jichž se jim dostává. I na to se budeme soustředit.“
Peníze vložili i firemní zaměstnanci
Aby mohlo Accomango dostát všem slibům a nabídnout víc než jen zprostředkování ubytování a přehled faktur, bylo zapotřebí jeho dalšího vývoje.
První peníze pro naplnění vlastní podnikatelské vize obdrželi čtyřiadvacetiletý Havlíček se svým stejně starým bývalým spolužákem ze střední Karlem Zhengem již loni. Šlo o částku devíti milionů korun, kterou do projektu investovala skupina KAYA. Další finanční injekce z její strany přišla letos v dubnu, a nebyla poslední. Přidali se totiž i David Šiška s Janem Bártou se svým fondem Purpose Ventures a také několik andělských investorů – Matthijs Welle a Ory Weihs z pražské společnosti Mews, Václav Gráf a Jan Krabec.
„Ruku k dílu“ ale přiložili i vlastní zaměstnanci, vedle obou zakladatelů firmy třeba i její produktový manažer. Dohromady se Accomangu podařilo vybrat na své budoucí aktivity 40 milionů korun.
„Investice tolika zkušených a kvalifikovaných odborníků je pro nás potvrzením, že jsme se vydali správnou cestou,“ podotýká Zheng. „Zároveň věříme, že nám zkušenosti investorů pomohou v budování úspěšné firmy. Ačkoliv máme velké ambice, víme, že se pohybujeme v prostředí, které je v kontextu dnešní doby neprobádaným územím. Čeká nás tak spousta práce. I proto plánujeme nadále rozšiřovat náš tým o další profesionály.“
A na co konkrétně hodlají Havlíček se Zhengem vybrané prostředky použít? Vedle již zmíněného zdokonalení samotného softwaru například i na rozšíření zaměstnaneckých řad. V současnosti eviduje teprve vloni založený startup 20 pracovníků. Do konce letošního roku by se však podle obou jeho zakladatelů mohl rozšířit až na dvojnásobek. S větším počtem kolegů by plánovaná, leč dosud nijak blíže konkretizovaná expanze Accomonga na trhy v zahraničí měla být o dost snazší, domnívají se Havlíček a Zheng.