PRAHA (zdf) – Kontinentální právo v tuzemské reklamě vítězí. Ve sporu rychlých občerstvoven o slevové kupony (EURO 8/2003) dal soud za pravdu firmě McDonald’s. Podnik American Restaurants provozující řetězec KFC nesmí podle předběžného opatření přijímat kupony svého konkurenta a poskytovat za ně slevy. Soud rozhodl, že využití kampaně firmy McDonald’s konkurentem odporuje dobrým mravům.
Síť KFC oficiálně oznámila, že rozhodnutí neobdržela, a proto zatím o dalším postupu nerozhodla. Navzdory zákazu tedy slevy v provozovnách s logem plukovníka Sanderse nadále poskytují.
Společnost McDonald’s musí do měsíce podat řádnou žalobu proti svému konkurentovi. Má přitom nárok vysoudit náhradu vzniklých škod, mimo jiné by podle právníků mohla získat i tržby, které skončily v kasách KFC. Samotná kampaň stála 3,9 milionu korun.