Když se zbytek světa rozhodne, že bude používat zkratku CC pro kupé kabriolet, Volkswagen musí mít něco extra. Derivát vlajkové lodi automobilky passatu se prý má správně překládat jako „Comfort Coupé“. Jenže kupé to není ani omylem, naopak komfortní skutečně je.
Tak trochu to připomíná Toyotu a její story s corollou. Když Japonci vymysleli nový model MPV Verso, aby dosáhli marketingového bonusu v podobě skvělé pověsti modelu Corolla, přidali k úplně novému autu jméno slavné modelové řady a legenda Corolla pokračuje dál. U Volkswagenu je to trochu jinak. Zatímco verso s původní corollou nemá kromě jména nic společného, passat a CC jsou hodně blízcí sourozenci – s výjimkou designu.
CC se po této stránce povedlo daleko více než současná generace modelu Passat. Správně agresivní příď přechází plynule do subtilního, elegantního profilu, velmi podobného Mercedesu CLS. Záď vozu je také nápaditější než starší bratr cécéčka, který je v těchto partiích poněkud fádní. Na CC designér zajímavě pracoval se zadními světly a liniemi víka kufru, které decentně odkazuje na detaily použité na přídi vozu. Za tímhle volkswagenem se lidé otáčejí, ze současné nabídky automobilky je tohle auto rozhodně designově nejzajímavější.
Interiér je už plně passatovský. Jak není současná generace Passatu příliš líbivá zvenčí, tak je atraktivní zevnitř. Skvěle čitelné přístroje, vynikající materiály, ergonomie ovládání vozu, to vše je u něj a také CC na naprosté špičce třídy. Samostatnou zmínku zaslouží sedačky, které jak v předu, tak i vzadu patří k tomu nejlepšímu, v čem se dá dnes v autě sedět. Jen kvůli tvaru karoserie je bohužel trochu méně prostoru na zadních sedadlech, a to zejména v zóně kolem hlav cestujících. Výtku zaslouží také kufr, který je sice objemem dostatečný, avšak trpí na malý nakládací otvor. Větší kočárek se do něj v celku nevejde, což je škoda. Objem kufru lze zvětšit sklopením zadních sedadel, dělených klasickým poměrem dva tři.
Testované auto poháněl mezi zákazníky asi nejoblíbenější motor, přeplňovaný dieselový dvoulitr o výkonu 103kW. Automobilka si dala záležet na jeho odhlučnění a body by měl sbírat i v ekonomičnosti provozu. S CC poháněným tímto motorem a ve spolupráci s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou lze jezdit za vcelku příjemných šest litrů v kombinaci či za sedm po městě. Zmíněná převodovka je velmi přesná, ostatně jak je u koncernu VW zvykem, avšak trpí trochu na odpory kolem neutrální polohy. Naopak méně typické je velmi komunikativní řízení, které poskytuje dobrou odezvu řidiči od kol vozu. Jeho reakce na otočení volantem sice není tak bezprostřední, jak by mohla být, avšak ve srovnání s koncernovým průměrem jde o slušný krok dopředu.
Ačkoliv auto působí dynamicky, nějaké divoké povahy se řidič nedočká. CC umí jezdit svižně, to ano, ale sportovní jízda to rozhodně není. Při pohledu na vůz je zkrátka třeba odmyslet si akční část designu a koncentrovat se spíše na tu elegantní. Spíše než přetáčivým smykem projetá zatáčka dveřmi napřed, je CC vlastní plynulá, pohodová jízda v tichu, s nízkou spotřebou. To vše ve vozu natolik atraktivním, že se za ním chodci obracejí.
klady
Vnější design
Motor, jeho spotřeba a odhlučnění
Sedadla
zápory
Místo na výšku na zadních sedadlech
tabulka
Volkswagen Passat CC
motor: zážehový šestiválec
objem: 1968 ccm
výkon: 103 kW
Nejvyšší rychlost (km/h): 213
Zrychlení 0–100 km/h (s): 9,8 s
spotřeba: 7,5/4,8/5,8
převodovka: šestistupňová manuální
základní cena: 779 900 Kč