Asi každý řidič, který jezdí po celé republice, mi musí dát za pravdu, že stav našich silnic a dálnic je doslova a do písmene katastrofální. S výjimkou ekologů snad nikdo nepochybuje o nutnosti výstavby dalších dálnic, ale zamysleme se nad tím, která dálnice by měla být dokončena jako první.
Předchozí sociálnědemokratická vláda přislíbila urychlenou stavbu dálnice D 47 z Lipníka do Ostravy, ovšem skutečnost o kvalitě dopravního spojení je jiná. V současnosti vede na Ostravsko čtyřproudá rychlostní silnice, která právě prochází nákladnou rekonstrukcí. Budují se obchvaty obcí (Olomouc, Dobrá, výhledově Bělotín) a připravuje se rozšíření posledního úseku z Frýdku-Místku až do Těšína na hranici s Polskem. Výstavba dálnice D 47, která v podstatě kopíruje trasu zmíněné rychlostní silnice R 48, je v současnosti mnohem méně potřebná než zlepšení dopravy do jiných částí ČR. Například situace s dopravou do Hradce Králové je více než kritická. To samé a možná i horší se dá říci o Českých Budějovicích a Praze. V těchto krajských aglomeracích je dopravní situace na hranici kolapsu a každoročně se zhoršuje. Vláda má pravděpodobně jiný náhled na přidělování peněz. Zřejmě už vyšlo z módy dávat peníze tam, kde jsou zapotřebí. Novým klíčem pro rozdělování vybraných financí jsou zřejmě politické důvody. Výborným příkladem špatně investovaných peněz může být dálnice z Plzně do Rozvadova, která je dodnes nevytížená. Přesto nám politici léta tvrdili, že ji strašně nutně potřebujeme.