Společnost Sony Group Corp. hodlá navýšit výrobu své nejnovější konzole PlayStation 5, která již od uvedení výrobku na trh nedokáže pokrýt poptávku zákazníků. Pro valnou většinu prodejců tak PS5 přestavuje dlouhodobě nedostatkové zboží, jež lze získat pouze na takzvanou předobjednávku. Právě skrze tu nabízí nejnovější konzoly od Sony momentálně i internetový obchod Mall.cz.
„Naše nákupní týmy dělají maximum, abychom k nám zboží dostali co nejdříve a v dostatečném objemu, ale vzhledem k omezenému množství PS5 zatím jen stále vykrýváme objednávky zákazníků z předešlých měsíců,“ komentuje pro Euro.cz Pavla Hobíková, tisková mluvčí skupiny Mall Group, pod níž spadá rovněž internetový obchod s elektronikou CZC. I ten momentálně vyřizuje objednávky zákazníků z předchozích měsíců. S podobným postupem navíc počítá také v druhé polovině roku.
Starší verze zatím stále vede
Na nízkou výrobu PS5 měl nesporný vliv i nedostatek komponent, který pocítil takřka celý elektronický průmysl. Ve velkém chyběly například čipy. Nejžádanější konzole v historii, jež se začala prodávat v listopadu 2020, tak vlastně ani neměla šanci svého předchůdce v prodeji předběhnout. „Zatím stále vedou konzole PS4, a důvodem je právě nedostatek PS5,“ konstatuje mluvčí CZC Michaela Balarinová.
To ostatně zcela jasně vyplývá i ze čtvrtletní zprávy japonské technologické společnosti. Od uvedení PS5 na trh si konzoli celosvětově zakoupilo kolem 19,3 milionu lidí. Což je podle analytika Niko Partners Daniela Ahmada zhruba o 2,9 milionu méně, než kolik osob si za stejné časové období pořídilo PlayStation 4. Ten k červnu 2021 vlastnilo už více než 115 milionů zákazníků.
Společnost Sony nicméně očekává, že ve třetím roce na trhu PS5 svoji starší verzi konečně předběhne. „Plánujeme další silné zvýšení výroby konzolí, čímž se dostaneme na úroveň výroby, které jsme nikdy předtím nedosáhli,“ řekl na brífinku pro investory, o němž informovala agentura Reuters, generální ředitel Jim Ryan. Situace se podle něj zlepšuje i navzdory nejistotám způsobeným výlukou čínských dodavatelů, jimž podmínky komplikuje nejen samotný covid, ale také jednotlivá protiepidemická opatření.
Společnost Sony se rovněž zaručila, že do konce příštího března prodá 18 milionů kusů nové konzole. Tedy o 6,5 milionu více, než jak tomu bylo naposledy. Hodlá také rozšířit své portfolio. Kromě her v rámci služby Live Service, která poskytuje průběžně aktualizované tituly, bude k dispozici více her pro počítače a mobilní zařízení. Ty budou tvořit zhruba polovinu nové nabídky. „Iniciativy na rozšíření našeho publika budou mít zásadní vliv na podobu našeho herního portfolia,“ řekl Ryan. Dodal, že Sony se touto změnou snaží držet krok s cloudovými technologiemi a výkonnými chytrými telefony.
Toho, že by se uživatelé od konzolí v budoucnu nadobro vzdali, například kvůli metaverzu, se ale nebojí. „Bude existovat mnoho a mnoho individuálních hráčů, kteří si budou hry raději užívat způsobem, jakým je hráli posledních 30 a více let,“ uzavřel.