Menu Zavřít

Po očistci

2. 11. 2005
Autor: Euro.cz

Mazda MX-5

S uvedením nové MX-5 si v Mazdě dali hodně na čas. První generace se objevila v roce 1989, po devíti letech následovala druhá, jenže ta přinesla pouze drobné úpravy. Letos po šestnácti letech konečně kultovní automobil dostane následovníka. A japonský výrobce se snažil udělat vše pro to, aby byl takového označení hoden.

Mazdy MX-5 s pohonem zadních kol se od uvedení na trh prodalo přes sedm set tisíc, takže se v roce 2000 mohla zapsat do Guinnessovy knihy rekordů jako nejprodávanější dvoumístný roadster. Fantastického úspěchu nedosahoval jenom lákavě oblými tvary, ale především svými schopnostmi na silnici. A právě toho se v Mazdě drželi nejvíce. Novinku mimo jiné testovali na jedenadvacetikilometrové severní smyčce Nürburgringu, kde se až do roku 1976 konala Velká cena Německa F1 a kde od té doby čím dál častěji automobilky ověřují vlastnosti svých vozů. Není těžké uhádnout, proč si okruh se 73 zatáčkami vysloužil přezdívku Zelené peklo.

WT100

Mazda MX-5 by se měla v showroomech objevit co nevidět. V nabídce bude mít dva druhy benzinových motorů: jednak osmnáctistovku s výkonem 126 koní a jednak dvoulitr dosahující 160 koní. Nevypadá to jako mnoho, jenže inženýři od Mazdy dělali, co mohli, aby nová MX-5 vážila podobně jako její předchůdkyně. Nakonec se jim to podařilo a zvýšili hmotnost pouze o deset kilogramů. Jak to tak vypadá, jeden z nejzábavnějších automobilů na světě je zpátky.

  • Našli jste v článku chybu?