Tři trendy blízké budoucnosti informačních technologií „Trh s počítači je ještě velmi mladý a nemá jedno univerzální řešení, které by vyhovovalo úplně všem," říká Dilip Bhatia, který je ve firmě Lenovo viceprezidentem pro globální marketing divize počítačů a chytrých zařízení.
* Na začátku nového roku je ideální čas mluvit o budoucnosti. Co nás tedy podle vás čeká v počítačové branži?
Rozdělil bych to na tři hlavní trendy. Prvním je růst „pro-PC“ generace, tedy generace nastupující po mileniálech, je jim od 18 do 24 let. Ti si kupují a používají PC více než kdykoli předtím. Všichni z nich sice milují své chytré telefony, ale vědí, že některé věci je stále lepší dělat na PC, třeba vytváření obsahu nebo hraní her. Oceňují bezpečné online bankovnictví a lepší obrazové možnosti pro různé druhy zábavy. Počítače jsou dnes lepší než dříve hlavně díky inovacím, jako jsou dotykové obrazovky, biometrické čtečky…
* A ty další trendy?
Druhým trendem je zaměření právě na tento druh inovací. Každý den je okolo 80 milionů obrázků nahráno na Instagram a více než miliarda lidí sleduje video na portálu YouTube. Velký displej je pro uživatele počítačů prioritou. A třetím trendem je hraní her, které bude stále více a více dominovat.
* Které oblasti IT jsou pro výrobce nejzajímavější?
Velmi rychle roste například herní průmysl. Dále produkty, které jsou snadno přenositelné, například třída ultrabooků, těm se na trhu daří velmi dobře. A celá oblast chytrých zařízení.
* Kam se podle vás letos posune počítačový trh?
Těžko předpovídat. Ale mohu vám říct, že trh s počítači je stále ještě v plenkách. Srovnejme si to například s automobilovým trhem. Ten dospíval hodně dlouho. A když se podíváme na trh PC - je stále velmi mladý. Nikdo nemůže čekat, že bude existovat jediné řešení - třeba jeden počítač, jeden notebook - na vše. Automobilový průmysl je také velmi plodný. Máme pestrou škálu modelů: kabriolety, víceúčelová auta, sporťáky, sedany. Počítačový trh v podstatě uspokojuje různorodé množiny potřeb, různé zákazníky a od svého počátku produkty neustále vylepšuje. Už to není jen o osobních počítačích, ale o výpočetní technice jako takové.
Čtvrtstoletí s ThinkPadem
1992
První notebook značky ThinkPad byl veřejnosti představen 5. října v New Yorku. ThinkPad 700C se těšil takové popularitě, že si jeden objednal dokonce i tehdejší prezident USA George Bush jako dárek k Vánocům pro svou manželku Barbaru.
1993
Raketoplán Endeavour vzal první laptop mimo planetu Zemi. ThinkPad 750C pomáhal astronautům při opravách Hubbleova teleskopu.
1994
ThinkPad 755CD, první model na světě, který obsahoval integrovanou CD-ROM mechaniku.
1995
ThinkPad 701C přináší revoluční rozkládací klávesnici. Ihned si za svoji inovaci vyslouží přezdívku „Butterfly“. Na „motýlí“ klávesnici nechyběla malá červená tečka - ovladač TrackPoint.
1997
Model ThinkPad 770, první notebook s vestavěnou DVD-ROM mechanikou.
200
Prvními zástupci nové éry jsou ThinkPad T20 a X20 - svou koncepcí zapadají někam mezi malé laptopy a těžké pracovní stanice. Ve stejném roce notebooky ThinkPad pokořily hranici deseti milionů prodaných kusů.
2001
ThinkPad jako první přinesl TCPA - certifikovaný vestavěný bezpečnostní čip.
2003
Zrod modelu ThinkPad T41. Jako první notebook na světě přinesl podporu aktivní ochrany pevného disku.
2004
Jako první notebook obsahoval integrovanou čtečku otisků prstu.
2005
Notebooky ThinkPad přecházejí pod hlavičku Lenovo, které získalo divizi osobních počítačů od společnosti IBM.
2009
ThinkPad W700ds: obří rozměry a unikátní vysouvací obrazovka.
2012
ThinkPad X1 Carbon, nejtenčí ultrabook na světě.
2015
Prodalo se přes 100 milionů notebooků ThinkPad.
2016
První profesionální notebook s OLED displejem -ThinkPad X1 Yoga.
2017
ThinkPad slaví 25. výročí existence limitovanou edicí notebooku ThinkPad Anniversary Edition 25.