AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie.
foto: Audi
AUDI A 3 SPORTBACK Prodloužení Audi A 3 na pětidveřovou verzi neznamená rezignaci na sportovní ambice. Dokazuje to Sportback s motorem 3.2 litru a převodovkou DSG. Nástupem modelu A3 Sportback, který se do České republiky začal dovážet nyní v říjnu, začala značka Audi nabízet první prestižní vozy kompaktní kategorie. Tedy stroje pro úspěšnou střední třídu. Auta spíše připomínají kupé, žádný ze šesti motorů v nabídce nejde výkonem pod sto koní. Profit otestoval verzi s benzinovým šestiválcem 3.2 a výkonem 250 koní, která představuje objemový vrchol všech motorizací. Tah tohoto subtilního auta odpovídá třeba velkému Volvu S 80 T 5. V testovaném voze byl navíc spřažen s převodovkou DSG, která dává jízdě ještě větší švih. Jde o exkluzivní vozidlo, které má také na malý vůz poměrně výjimečnou cenu - v základu 1 082 000 korun. Co lze od děla za milion čekat? Především schopnost obrovského zrychlení, z nuly na sto kilometrech je za 6,3 sekundy. Není divu, točivým momentem 320 Nm se může pochlubit málokterý stroj. Na maximu je přitom auto na 250 kilometrech v hodině, kde ho musí zkrotit omezovač. A že řadí automat? Prodlevy mezi jednotlivými stupni, které jsou častým neduhem samočinných převodovek, se konstruktéři rozhodli vyřešit spojkou DSG. To jsou vlastně dvě spojky v jedné, koncern Volkswagen je nejdříve začal montovat do modelů Golf a Touran (Profit 29/2004) . Teď má „déesgéčko“ i sportback. Hlavní tajemství přímo řazené šestistupňové DSG se ukrývá v její koncepci - v principu jde o dvě souběžně propojené převodovky se společným vstupem i výstupem, přičemž jedna část převodovky ovládá sudé rychlostní stupně, druhá pak liché stupně plus zpátečku. Rychlost spojky se v našem redakčním testu potvrdila - rozjezdy připomínají Formuli 1. Obzvlášť, když si řidič na páce předvolí sportovní režim. Pochopitelnou nectností motoru je spotřeba - při dynamické jízdě šplhá někam k patnácti litrům na sto kilometrů jízdy. Ale to už je pro zámožné fajnšmekry okrajový problém. AUDI A 3 AMBITION 3.2 QT
Karoserie třídveřová
Motor zážehový šestiválec
Výkon 184 kW
Max. rychlost 250 km/hod
Spotřeba 14 l/100 km
Cena (základ) 1 082 000 Kč