I vaše firma se podílí na tvorbě podnikatelského prostředí Neustále slýcháme nářky na úroveň podnikatelského prostředí a na nedostatečnou iniciativu státu v potírání nešvarů a honbě za podvodníky. Měli bychom si uvědomit, že za stabilitu a kvalitu byznysu v Česku nese odpovědnost každý subjekt. Možná se to bude zdát nepravděpodobné, ale dodržování elementárních zásad slušného podnikání s cílem dlouhodobé prosperity vlastního podniku je kromě transparentnosti vše, co je zapotřebí.
Každý podnik, který má představu o tom, jakou roli chce hrát u svých partnerů za pět let, je požehnáním. Jeho okolí se nemusí obávat, že firma náhle zmizí nebo že se neumí postarat o své bezpečí a spolu se svými problémy je stáhne ke dnu s sebou. Nejenom že se firma sama chová odpovědně, ale totéž hledá u svých partnerů a vybírá si ty správné.
Kdekdo vám určitě na potkání řekne, že tohle všechno je naivní idealismus a že je třeba urvat, co se dá. Anebo že právě jejich podnik je takovým vysněným ideálem. Přesto se řada firem od tohoto ideálu spíš vzdaluje. Ve snaze šetřit se totiž vyhýbají základním nástrojům, bez nichž je dosažení tohoto ideálu nemožné. Jedním z nejvýznamnějších rizik podnikání je nebezpečí, že narazíte na obchodního partnera, který vám nedokáže nebo nechce zaplatit za dodané zboží. Tato obava limituje rozvoj obchodů, především u menších firem. Naštěstí existují nástroje, které těm, kdo vidí příležitosti a jsou připraveni investovat do rozvoje svého podnikání, dokážou významně pomoci.
Každý potřebuje pro své rozhodování transparentní informace ověřené z několika nezávislých zdrojů. A nezáleží na tom, zda je informace pozitivní nebo negativní. Jde o to, do jaké míry je přesná. Například úvěrové pojišťovny umějí získat informace o firmách po celém světě jako málokdo jiný. Navíc mají díky svému podílu na řešení nesplácených pohledávek přístup k těm úplně nejčerstvějším informacím právě o firmách, v nichž se něco děje. Díky této kombinaci je vlastně jakákoli zpráva od pojišťovny dobrou zprávou. Pokud vám potvrdí, že je odběratel kvalitní, zaručí se za něj svými penězi a vy se pak můžete bez obav pustit do nových obchodů v míře, která by se jinak uskutečnila pouze obtížně.
Na druhé straně pokud vám obchodování není doporučeno, pravděpodobně jste si ušetřili mnoho bezesných nocí a vyhnuli se ztrátě. Možnost prodiskutovat vše ze své kanceláře přímo s analytikem a dozvědět se podrobnosti o svém klientovi či získat pomoc při řešení nezaplacené pohledávky je servis, který otevírá obchodní příležitosti, na něž by jinak nešlo ani pomyslet.
O autorovi| MICHAL VESELÝ, generální ředitel KUPEG úvěrová pojišťovna