Zatímco pojištění proti živelním katastrofám si dříve sjednávaly hlavně zahraniční firmy, dnes si je už běžně pořizují i tuzemské podniky.
Autor: Isifa.cz
Vybrat si správný rozsah pojištění není rozhodně nic jednoduchého a podnikatelé se při uzavírání pojistných smluv dopouštějí řady chyb. Podle mluvčího České pojišťovny Václava Bálka především podhodnotí, nebo dokonce neznají hodnotu svého podnikatelského majetku, a s tím souvisí neodpovědné stanovení pojistné částky. Dále podcení a nebo se nezajímají o pojištění pro případ škod z příčin pojistných nebezpečí, které se delší dobu ve významné míře nevyskytly (například kalamitní situace škod z příčiny tíhy sněhu nebo námrazy).
„Podnikatelé také podceňují možnost si připojistit určité stavební součásti – jako třeba dveře nebo zámky. Klient velmi často odmítá tato zařízení připojistit a přitom při každé škodě krádeží nebo loupeží jsou tyto věci minimálně poškozeny,“ říká Bálek.
Poptávka po pojištění firem se nemění
Probíhající ekonomická krize podle mluvčího ČSOB Pojišťovny Tomáše Hejdy nijak výrazně nezměnila poptávku firem po jednotlivých produktech pojišťoven. „Klienti stále vyhledávají pojištění, které pokryje v plné šíři jejich podnikatelská rizika. Obrovský tlak je stále na cenu pojištění, ale to je trend, který trvá již několik let,“ říká Tomáš Hejda.
K nejvyhledávanějším druhům pojištění prý dnes patří zejména pojištění ,,katastrofických rizik“, mezi něž patří například živelní pojištění nebo pojištění odpovědnosti. Tato rizika mohou samozřejmě zásadně ovlivnit fungování firmy, a sjednání se tak stává existenční nutností. „Do budoucna lze předpokládat, že bude stále setrvávat obrovský tlak na cenu pojištění, ale zároveň i na kvalitu služeb, které pojišťovny budou nabízet. V produktové nabídce bude stále častěji vyhledávané pojištění odpovědnosti, které zejména mezi menšími podnikateli bývalo často opomíjeno,“ dodává Hejda.