Menu Zavřít

Podnikatelé nedoceňují majetek svých firem

16. 9. 2009
Autor: profit

Zatímco pojištění proti živelním katastrofám si dříve sjednávaly hlavně zahraniční firmy, dnes si je už běžně pořizují i tuzemské podniky.

Autor: Isifa.cz

Vybrat si správný rozsah pojištění není rozhodně nic jednoduchého a podnikatelé se při uzavírání pojistných smluv dopouštějí řady chyb. Podle mluvčího České pojišťovny Václava Bálka především podhodnotí, nebo dokonce neznají hodnotu svého podnikatelského majetku, a s tím souvisí neodpovědné stanovení pojistné částky. Dále podcení a nebo se nezajímají o pojištění pro případ škod z příčin pojistných nebezpečí, které se delší dobu ve významné míře nevyskytly (například kalamitní situace škod z příčiny tíhy sněhu nebo námrazy).

„Podnikatelé také podceňují možnost si připojistit určité stavební součásti – jako třeba dveře nebo zámky. Klient velmi často odmítá tato zařízení připojistit a přitom při každé škodě krádeží nebo loupeží jsou tyto věci minimálně poškozeny,“ říká Bálek.

Poptávka po pojištění firem se nemění

bitcoin_skoleni

Probíhající ekonomická krize podle mluvčího ČSOB Pojišťovny Tomáše Hejdy nijak výrazně nezměnila poptávku firem po jednotlivých produktech pojišťoven. „Klienti stále vyhledávají pojištění, které pokryje v plné šíři jejich podnikatelská rizika. Obrovský tlak je stále na cenu pojištění, ale to je trend, který trvá již několik let,“ říká Tomáš Hejda.

K nejvyhledávanějším druhům pojištění prý dnes patří zejména pojištění ,,katastrofických rizik“, mezi něž patří například živelní pojištění nebo pojištění odpovědnosti. Tato rizika mohou samozřejmě zásadně ovlivnit fungování firmy, a sjednání se tak stává existenční nutností. „Do budoucna lze předpokládat, že bude stále setrvávat obrovský tlak na cenu pojištění, ale zároveň i na kvalitu služeb, které pojišťovny budou nabízet. V produktové nabídce bude stále častěji vyhledávané pojištění odpovědnosti, které zejména mezi menšími podnikateli bývalo často opomíjeno,“ dodává Hejda.

  • Našli jste v článku chybu?