Menu Zavřít

Podruhé ve stejné řece

30. 4. 2003
Autor: Euro.cz

GM Daewoo

PRAHA (han) – Korejská značka Daewoo se v průběhu května hodlá pokusit v České republice o reinkarnaci. Kdysi úspěšná auta se přestala kvůli problémům mateřské společnosti prakticky prodávat. Loni ještě Daewoo držel v tuzemsku nad vodou levný Matiz, ale poté, co se doprodaly jeho poslední kusy, Daewoo jako dovozní firma prakticky zanikla. Změnu k lepšímu přinesl až kapitálový vstup amerického General Motors do bankrotujícího koncernu. Stejně jako v Koreji budou i ve střední Evropě aktivity obou firem spojeny, a to pod hlavičkou GM Daewoo CEE se sídlem v Budapešti. Firma chce letos v ČR prodat 2300 osobních aut, a postupně se tak navrátit ke štědrým odbytovým rokům, v nichž prodávalo až 6000 vozidel. Se zahájením činnosti chce vyrukovat GM Daewoo s nabídkou kompletní modelové řady včetně novinek. Těmi jsou především pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan se shodným názvem Kalos a nová vlajková loď Evanda, která nahrazuje Leganzu. Prodeje ale zřejmě stále potáhne Matiz. Nejmenší z modelů Daewoo je totiž jedním z nejlevnějších vozů na českém trhu. Cena jeho základu byla stanovena na 194 900 korun.

  • Našli jste v článku chybu?