Policisté si odnesli dokumenty, které se vztahují k prodeji 500 nepojízdných vagónů ČD Carga slovenské firmě SMK patřící do koncernu Budamar za 50 milionů korun. SMK z vagónů využilo pouze rámy a na nich postavilo zcela nové vozy. Na 10-15 let je pak pronajmulo zpět ČD Cargu s tím, že si je státní společnost po této době může odkoupit za cenu obvyklou.
„Chápeme, že policie musí prověřit každé trestní oznámení, i ta která slouží jen jako nástroj konkurenčního boje. S policií plně spolupracujeme a jsme přesvědčeni, že transakci shledá jako korektní a výhodnou pro společnost tak, jako to předtím již potvrdil interní audit,“ řekl výkonný ředitel ČD Carga Tomáš Tóth, který policii při zásahu asistoval. Podle něj je výhodou kontraktu s SMK leasingové uspořádání transakce, které pomáhá rozložit finanční zátěž do delšího období.
Společnost Rail Invest bratří Šušků se kvůli právním sporům s ČD
Cargem dostala na blacklist této státní firmy. Ta s ní kvůli sporům nechce
obchodovat. Šuškové přitom v posledních letech byli na státních zakázkách
závislí. ČD Cargu nabídli Šuškové za pronájem zmodernizovaných vagónů cenu
15-18 eur za den, zatímco od SMK si ČD Cargo pronajímá vozy za 13 eur. I tak by
státní firma mohla za 15 let na pronájmu zaplatit více než 900 milionů korun.
Vedení ČD Cargo v minulých týdnech k válce s bratry Šuškovými
uvedlo, že jejich cílem je očernit současný management dopravce a následně ho
vyměnit tak, aby se opět dostali k důležitým zakázkám.