(reakce na článek v Profitu č. 13/2007)„Evropská Unie má jistě právo kontrolovat jednotné druhové označování výrobků, je však velkou škodou, že se nepodařilo vyjednat výjimku v tomto konkrétním případě.
(reakce na článek v Profitu č. 13/2007)
„Evropská Unie má jistě právo kontrolovat jednotné druhové označování výrobků, je však velkou škodou, že se nepodařilo vyjednat výjimku v tomto konkrétním případě. Pomazánková másla sice nesplňují kritéria pro máselné výrobky z hlediska evropských norem, nicméně český zákazník přesně ví, jaký typ -druh výrobku si kupuje,“ reagoval Peter Pischel, manažer pro marketing a obchod Choceňských mlékáren.
Čtveřici českých výrobců čeká se změnou názvu řada nepříjemností. Budou muset přestat používat stávající obaly a nechat si vyrobit nové. Výrobky je také potřeba znovu zalistovat v obchodních řetězcích. „Čeští spotřebitelé pomazánkové máslo znají, a nyní jim budeme složitě vysvětlovat, že se jmenuje jinak,“ říká Jaroslav Šuranský, ředitel Laksyma.
Výrobci pomazánkových másel, kteří pro své výrobky získali národní značku kvality KLASA, mají alespoň tu výhodu, že si pro své výrobky budou moci ocenění zachovat. „Změna názvu výrobku není důvodem pro odebrání značky KLASA. Výrobcům bude vyhotoven nový certifikát s novým názvem, který schválí ministerstvo zemědělství. Změny názvů výrobků budeme řešit přímo s výrobci, „ vysvětluje Klára Bolečková, pověřená řízením Samostatného oddělení pro marketing Státního zemědělského intervenčního fondu.