Do segmentu nealkoholických nápojů by mělo patřit i nealkoholické pivo, které se na českém trhu stává velkým hitem. V letošním prvním pololetí se produkce tohoto nápoje pro domácí trh meziročně zvýšila o polovinu na 195 tisíc hektolitrů.
Za růstem poptávky po nealkoholickém pivu je podle výkonného ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého rostoucí kvalita tohoto nápoje a životní styl Čechů, kteří stále více cestují a ve větší míře dbají na správnou životosprávu. Nápoj má podle odborníků místo například ve správném pitném režimu. „Nealkoholické pivo vyhovuje požadavkům na nápoj s dostatečným podílem vody, který je nesladký, a zároveň obsahuje látky na podporu trávení,“ uvedla vrchní nutriční terapeutka Tamara Starnovská z Thomayerovy nemocnice.
Nealkoholické pivo by mělo obsahovat maximálně půl procenta alkoholu. To je množství, které tělo rychle odbourá a nerozpoznají ho ani přesné měřicí přístroje. S rostoucí poptávkou po nealkoholickém pivu se zvyšuje i počet druhů tohoto nápoje. Český trh nabízí 21 značek, z toho dvě jsou z dovozu.