Česká pobočka francouzského výrobce mobilních telefonů, společnosti Alcatel, jako první zveřejnila své prodejní výsledky za uplynulý rok. Uvádějí, že v České republice se loni prodalo půl milionu mobilů Alcatel, čímž se firma zařadila na druhé místo.
Lídrem trhu i nadále zůstává společnost Nokia, jejíž telefony používá 28 procent Čechů. Přístroj značky Alcatel má 21 procent a Siemens šestnáct procent českých „mobilních telefonistů“. Toto pořadí stanovil průzkum vnímání značek mobilních telefonů českými spotřebiteli, který Alcatel zadal agentuře IBRS. Z výsledků také vyplývá, že nejznámější značkou je Nokia, kterou si jako první vybavilo 33 procent respondentů. Na druhém místě se umístil Alcatel (osmnáct procent), třetí je Siemens (dvanáct procent).
Pokud jde o výši mediálních výdajů jednotlivých značek, nejštědřejší byla v loňském roce Nokia, která do reklamy v televizi, tisku a na billboardech investovala přibližně 55 milionů korun, o 23 milionů více než v roce 2000. Německý Siemens a francouzský Alcatel se s 25 miliony dělí o druhé místo.