Menu Zavřít

Poslední naděje Západu

20. 2. 2007
Autor: Euro.cz

Tony Blankley tvrdí, že budoucnost Evropy ohrožují muslimové i její liberalismus

Budoucnost Evropy je v nebezpečí, protože tento kontinent zapomněl svoji minulost. Ztráta sebedůvěry nás odcizuje od naší civilizace, a když nenastane změna, povede to k trvalému rozkladu a úpadku. Evropa se kulturně oslabila a neuvědomuje si, jak značně energický je islám, který se do ní nechce integrovat, nýbrž jí dominovat. Její dnešní stav se podobá situaci amerických indiánů v počátcích evropské invaze a kolonizace nebo Evropanů těsně před Hitlerovou expanzí. Takto se pokouší objasnit naléhavost islámského nebezpečí americký novinář a politolog Tony Blankley, redaktor listu Washington Times a bývalý autor projevů a politický analytik amerického presidenta Ronalda Reagana, v knize Poslední naděje Západu. Zvítězíme ve střetu civilizací? (The West’s Last Chance: Will We Win the Clash of Civilizations?).

Scénář budoucnosti.

Nabízí takovýto scénář událostí v Evropě v blízké budoucnosti: v evropských městech vypuknou muslimské útoky na „nemravné“ umění i na jeho vystavovatele a obhájce, během nichž jsou zničeny tisíce slavných soch a obrazů, od Michelangelova Davida až po Dürerův obraz Adama a Evy. Z bezpečnostních důvodů jsou všechna evropská muzea reorganizována, aby neurážela muslimy. V ulicích měst se rozpoutají surové demonstrace podobné těm, které již známe z Francie. Vůdcové evropských islámských organizací vyzývají Evropskou unii, aby okamžitě zavedla islámské právo šaría pro všechny muslimy v jejích členských zemích. Evropská komise svoluje a zavazuje se k podmínkám, které dávají muslimské evropské radě právo vetovat všechna politická a právní rozhodnutí, která se nějak týkají muslimů, a zrušit všechny zákony, jež je urážejí nebo jsou vůči nim nespravedlivé. V zahraniční politice je jedním z prvních výsledků přerušení všech svazků se Spojenými státy.
Fikce? Zatím a jen o vlásek.

Osvěžující očista.

Blankleyho kniha je osvěžujícím a očistným oproštěním od politické korektnosti v tom, že se jasně, nebojácně, přesně a podrobně pokouší identifikovat, jak hluboko už válka islámu proti Západu pronikla do všech jeho koutů a jak málo času Evropě zbývá, aby se ještě probrala k obraně.
Blankleyho fakta se dají shrnout takto: jsme svědky kompletní invaze imigrace, kulturní agrese a konfliktu hodnot, náboženských přesvědčení a životních stylů. Síly, které nás ohrožují, jsou všudypřítomné - před námi, za námi i v nás. Jejich cílem je demontáž našich tradičních národních států a jejich nahrazení jediným islámským národem a územím bez hranic. Nejpodstatnějším politickým faktem je, že určité procento světových muslimů je připraveno vraždit - a skutečně už vraždí - velké počty lidí jako svoji náboženskou povinnost. Ještě větší procento muslimů tyto vrahy podporuje nebo chrání a mnoho z nich sdílí jejich přesvědčení a vnímání světa. Jen nepatrné promile muslimů dokáže a je ochotné s terorismem nesouhlasit. Kanadský muslimský novinář Iršad Mandží například prohlásil: „Většina muslimů dosud neví, jak debatovat, nesouhlasit, revidovat nebo reformovat, protože jsme zatím nebyli seznámeni s možností, tím méně ctností, klást otázky o Svaté knize jako křesťané a židé. Islámští teroristé dokážou citovat Korán ke svým účelům, ostatní muslimové se jej však neodvažují vykládat jinak ze strachu z fyzické perzekuce od těch radikálních.“

Ústřední bod ideologie.

Toto je důležité pochopit. Vysvětluje nám to totiž, proč si v této fázi nemohou dovolit být našimi užitečnými spojenci ani ti muslimové, kteří jsou mírumilovní a demokraté. Bojí se jednoduše o svůj život i svých rodin. Islámská invaze Evropy je už tak hluboká, že ovlivňuje evropskou politiku. Ústředním bodem její ideologie je individuální džihád, který nikdy nepatřil mezi pět hlavních pilířů islámské víry a stal se jím až ve 20. století v programu Muslimského bratrstva, jehož jsou dnešní teroristé dědici. Tradičně směla džihád vyhlašovat po dlouhých debatách a hlasováních suverénní rada učenců ulema. Ta dnes de facto přestala existovat a nahradila ji volná síť fanatiků, kteří si džihád vyhlašují podle vlastní libosti. Zavraždění lidí sebevraždou je metoda zcela nová, v tradičním islámu nepřítomná. A sebevražda sama je nepřípustná. Posvětili ji právě až pozdní ideologové Muslimského bratrstva povýšením sebevrahů na mučedníky a slibem posmrtných rajských požitků.
V mnoha aspektech včetně indoktrinace dezorientované mládeže a nepřípustnosti debaty, pochyb či disentu se více podobá modernímu fašismu, nacismu a bolševismu než tradičnímu islámu - či alespoň těm jeho tradicím, které v minulosti dokázaly vytvořit velkou kulturu. Dnešní radikální ideologické vedení islámu už označilo Evropu za „území islámu“. Pokládá totiž islamizaci Evropy - se všemi islámskými zákony - nejen za legální, ale i za náboženskou povinnost.

bitcoin školení listopad 24

Omezení západních práv.

Blankley varuje, že tato agrese se nedá odvrátit, dokud Západ trvá na svých hluboce zakořeněných hodnotách tolerance, práva na soukromí, na vzpouru a na rovnou ochranu před zákonem: „Přichází den, kdy se Západ bude muset rozhodnout, čeho si více cení: poskytování těchto práv a tolerance těm, kdo nás chtějí zničit, nebo přežití západní civilizace.“ Připomíná, že i k vítězství nad nacismem musely Spojené státy i Británie za války pozastavit mnohá občanská práva zaručená demokracií a podřídit je bezpečnosti státu. A varuje, že „bezuzdný liberalismus je v této situaci ideologií sebevraždy Západu“.
Uznává všemožné chyby a vady západního politického systému, na něž si kritici Západu stěžují, ale klade jim otázku: „Jak se všechny ty nedostatky západní civilizace jeví, jestliže alternativou je radikální islám v srdci Evropy a Ameriky? Jaké jsou ve srovnání s praktikami v islámských zemích? Máte-li volbu mezi nedokonalou západní civilizací a fundamentalistickým islámem, v čem chcete žít?“
Jsme-li všichni ohroženi, pak spíše kolektivní síla než oprávněné požadavky jednotlivců je účinnější obrana, připomíná Blankley a doporučuje konečně, jasně a společně vyhlásit válku „konkrétní násilné politické ideologii uvnitř islámu, která ohrožuje nejen Západ, ale i samotné islámské společnosti. Vyhlášením války islámským džihádistům můžeme zdůraznit, že stojíme na straně mírumilovných a demokratických muslimům a válčíme jen proti těm, kteří věří v bomby, terorismus a vraždy. Nemůžeme tuto válku vyhrát, dokud ji nevyhlásíme a takto nedefinujeme.“

Evropská kulturní válka.

Nejkritičtější rozhodnutí, které čeká Evropany, je, mají-li větší strach z islámu než z toho, že se budou muset uskrovnit a tvrději pracovat. Zda se budou snažit vyžít ze skromnějších příjmů a vykonávat i takzvané podřadné práce nebo donekonečna toužit po levných pracovních silách, o nichž víme, že nás chtějí zničit. A jestli bezodkladně zahájí a vyhrají to, co Blankley nazývá „evropskou kulturní válkou“. V ní jsou zbraněmi oživení víry v západní náboženství, posílení výuky západních tradic a kultury, větší porodnost, zavržení svazující ideologie multikulturalismu a politické korektnosti, procitnutí z iluzí a fantazií nekonečného štěstí bez velké námahy a trvalého bezpečí, osvojení si inteligentního pragmatismu, který neposuzuje pravdu podle dogmat a doktrín, ale praktických výsledků, a opětovné semknutí euroamerického spojenectví.
„V uplynulých padesáti letech nás naše obrovská moc a bohatství ukolébaly do nepřesného vnímání světa. Mívali jsme luxus velké marže omylu, a proto mnohé naše chyby neměly vážné následky. Většinu této marže jsme promarnili. Následky dnešních chyb už nebudou malé. Nemůžeme si nadále dovolit podřizovat správný úsudek a potřebnou strategii namyšlené politické korektnosti.“

  • Našli jste v článku chybu?