Menu Zavřít

Pošta má potíže s balíky, zjistil průzkum

8. 12. 2014
Autor: Euro.cz

Doručování Dostat napoprvé domů balík od České pošty je trochu jako výhra v loterii. Alespoň podle listopadového monitoringu deseti tisíc náhodně vybraných zásilek. Z výsledků vyplynulo, že pošta nedoručí na první pokus více než čtvrtinu zásilek. Pro 29 procent balíků si museli lidé na přepážky pošty, aniž by si to předem objednali.

Existují dvě vysvětlení těchto čísel. Přepravní firmy mají oproti České poště větší motivaci zastihnout adresáty, protože nemají prostory, kde v dosažitelné vzdálenosti balíky ukládat. Snaží se jim tedy dovolat nebo je upozornit elektronicky. Druhou možností je, že pošta místo balíků doručí jen lístek pro jejich vyzvednutí. „Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí, a přijel v daný den a ve slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává. Zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 procent zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 procent,“ doplňuje další čísla Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz, který průzkum provedl.

Česká pošta považuje výsledky průzkumu za konkurenční boj; nikdo je s ní nekonzultoval. „Naše data vykazují úspěšnost doručení balíků daleko vyšší. Protože jsme nebyli osloveni kvůli reakci na daná data, nemůžeme zprávu brát jako objektivní,“ reagoval mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

bitcoin_skoleni

Pošta je jedničkou na českém balíkovém trhu. Expresní balíkové zásilky jsou jedním z jejích základních pilířů a jejich význam strmě roste, čemuž pomáhá zejména rozmach e-shopů. Tržby z expresních zásilek jí rostou kontinuálně od roku 2010.

l

  • Našli jste v článku chybu?