PRAHA (tpk) - S německými pracovníky v automobilovém průmyslu to po minulém týdnu vypadá o něco lépe. Stovky nových míst hodlá vytvořit bavorský výrobce BMW. O zavedení výroby v zemi uvažuje Volkswagen u své luxusní značky Bentley, pro níž v britském Crewe přestávají stačit kapacity.
Šéf BMW Helmut Panke předpokládá, že automobilka udrží tempo, které dosahovala v letošních prvních devíti měsících, také po zbytek roku. Prodeje značky BMW vzrostly za tuto dobu o devět procent na 40 tisíc vozů, zatímco celá skupina prodala o osm procent automobilů více než ve stejném období loňského roku. Finanční ředitel Stefan Krause přitom na autosalonu v Paříži počátkem minulého týdne uvedl, že v září očekává více než desetiprocentní meziroční nárůst. Koncem roku by proto automobilka chtěla přijmout několik stovek inženýrů.
Vedení koncernu Volkswagen se prostřednictvím svého mluvčího nechalo slyšet, že uvažuje o výrobě nového modelu značky Bentley v Drážďanech. Supermoderní továrna, v níž dosud vznikají pouze luxusní volkswageny Phaeton, není stoprocentně vytížená vzhledem ke slabšímu odbytu limuzíny. Zaplnit kapacity by mohla produkce „nejlevnějšího“ modelu Bentley, založeného na kupé Continental GT. Vůz by měl být luxusním čtyřdveřovým sedanem, který bude stejně jako Phaeton konkurentem BMW řady 7 a Mercedesu třídy S. V showroomech by se měl objevit v polovině příštího roku. Mluvčí německého koncernu však upozornil, že část vozů Bentley se v každém případě v britském Crewe vyrábět bude, aby neutrpěla pečlivě vypiplaná image značky.
Načasování zprávy je zvláště ze strany Volkswagenu zaměřeno jednoznačně. Až do konce října totiž probíhají s odbory jednání o mzdách v Německu (EURO 35/2004). A signál toho, že se vedení snaží pro zachování výroby v zemi dělat co je v jeho silách, bude dobrým argumentem.