Investiční skupina PPF podala žalobu k bulharskému Nejvyššímu správnímu soudu kvůli červencovému verdiktu místní Komise pro ochranu hospodářské soutěže. Bulharský antimonopolní úřad PPF zabránil v koupi místní mediální jedničky, televize Nova.
„Můžeme potvrdit, že jsme podali odvolání proti rozhodnutí bulharského antimonopolního úřadu ve věci Nova Broadcasting Group,“ sdělila webu E15 mluvčí PPF Zuzana Migdalová.
Bulharský regulační úřad zablokoval prodej bulharské Nova Broadcasting Group české PPF letos v červenci. Komise pro ochranu hospodářské soutěže uvedla, že značný počet médií vlastněných společností Nova Broadcasting a PPF jim dává konkurenční výhodu na trhu s mediálními službami, což by je mohlo motivovat ke zvýšení cen, změně podmínek stávajících smluv nebo k omezení přístupu na trh. PPF přitom žádná média v Bulharsku nevlastní.
Argumenty antimonopolního úřadu zpochybnil podle E15 editor místního ekonomického týdeníku Kapital Nikolaj Stojanov. „Většina jejich zdůvodnění se dá shrnout tak, že prodávaná aktiva jsou velká a důležitá, tak se nemůžou prodat, protože by to mohlo způsobit problémy. Rozhodnutí postrádá argumenty,“ uvedl.
PPF |
---|
Skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera investuje do řady odvětví, od bankovnictví, finančních služeb, telekomunikací, nemovitostí až po biotechnologie. Vlastní mimo jiné většinový podíl v tuzemském operátorovi O2, který je v Česku největším provozovatelem internetové televize. Dříve PPF vlastnila českou komerční televizi Nova, kterou v roce 2005 prodala společnosti CME. |
V Bulharsku podal žalobu i ČEZ:
ČEZ se v Bulharsku nevzdává. Kvůli Inercomu podal žalobu na antimonopolní úřad
PPF se letos v únoru dohodla, že koupí 95 procent Nova Broadcasting od skupiny Modern Times Group (MTG) a zbývajících pět procent od společnosti Eastern European Media Holdings. MTG tehdy uvedla, že transakce bulharský podnik ohodnocuje na 185 milionů eur (4,8 miliardy korun).
Nova Broadcasting Group je v Bulharsku podle dřívějších údajů největší komerční mediální skupinou s podílem na sledovanosti 33 procent. Tvoří ji sedm televizních stanic a 19 firem poskytujících on-line mediální služby. Založena byla v roce 1994.
Ve stopách Kellnera: do asijského dobrodružství se pouští další firmy
Přečtěte si také: