Italskému výrobci luxusního zboží Prada klesl v první polovině letošního finančního roku čistý zisk o 18,4 procenta na 115,7 milionu eur (přibližně tři miliardy korun). Příčinou je hlavně propad prodeje na klíčových trzích ve Spojených státech, Evropě a Japonsku.
Finanční rok Prady začíná v únoru. Dnes oznámené výsledky zhoršily i vyšší náklady spojené s restrukturalizací firmy. Prada stále rekonstruuje svou maloobchodní síť, investuje do internetového obchodu a pozměňuje sortiment. Podle agentury Reuters tak činí poté, co ztrácela na nové značky i staré konkurenty, jako je Gucci.
V polovině dubna Prada uvedla, že jí v loňském fiskálním roce klesl čistý zisk o 16 procent na 278,3 milionu eur (7,4 miliardy korun). To je nejhorší celoroční zisk od vstupu firmy na burzu v červnu 2011. Cena akcií Prady se za poslední tři roky snížila více než o polovinu, napsal Reuters.
Společnost se sídlem v Miláně je kótována na burze v Hongkongu. Podle tržeb je největším italským výrobcem luxusního zboží.
Firmu založil v roce 1913 Mario Prada, původně jako podnik na prodej kabelek, zavazadel a stříbrného nádobí pro evropskou elitu. Dnes patří Prada mezi přední světové výrobce luxusního zboží, jako jsou kabelky, obuv, kožené zboží, oděvy a doplňky. Kromě hlavní značky Prada jí patří i značky Miu Miu, Church's a Car Shoe.
Přečtěte si také: