Městská část Praha 5 chce na pěti velkých světelných křižovatkách upřednostnit tramvaje před automobily. Změna má navázat na zpomalení rychlosti na 30 kilometrů v hodině, které začalo platit v některých částech Prahy 5. Úpravu musí povolit magistrát hlavního města, radnice mu už žádost odeslala.
Tramvaje by měly mít preferenci na křižovatkách v srdci Smíchova. Změny by se dotkly křížení ulic Štefánikova, Kartouzská a V Botanice, Plzeňské a Radlické, ulic Za Ženskými domovy a Radlické, křižovatky Nádražní s Vltavskou a Ostrovského a Lidické s ulicí Svornosti a Zborovskou.
„Na těchto křižovatkách má preference tramvají smysl, zefektivní se tím hromadná doprava. Podmínkou ale je, že opatření nebudou mít negativní dopad na bezpečnost a plynulost dopravního provozu,“ uvedl radní Tomáš Homola (DJK). Tramvaje by měly mít podle Prahy 5 i přes pomalý dojezd ke světelným křižovatkám, zajištěné plynulé pokračování jízdy.
Pražský dopravní podnik (DPP) plánuje pro rozšíření přednosti MHD úpravy semaforů, vyznačení jízdních pruhů nebo betonových pruhů oddělujících tramvaje od aut. Rovněž chystá podle ČTK studii, která by navrhla dopravní úpravy až do roku 2020. V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy, 12 kilometrů tramvajových kolejí oddělených od aut a 194 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost.