Nejvíce přitažlivým městem v Česku je pro investory Praha. Na druhém místě je celkem nečekaně Mladá Boleslav, kde však udává tón Škoda Auto.
Autor: Martin Siebert
Praha získala ve studii MasterCard česká centra rozvoje 2009 celkem 92,6 bodu ze sta možných a s převahou zvítězila. Investiční atraktivita metropole se projevuje v nízké úrovni nezaměstnanosti nebo vysokém průměrném výdělku v podnikatelském sektoru. Praha si velmi dobře stojí i v oblasti zahraničních investic, což přináší vysoký podíl reinvestovaného zisku.
Mladá Boleslav s hodnotou 65,6 bodu předčila všechna velká krajská města. Ve městě působí největší tuzemský průmyslový podnik Škoda Auto, která přitahuje dodavatelské firmy z automobilového průmyslu. „Město je sídlem i řady obchodních center a stovek dalších podnikajících subjektů,“ dodal ředitel kanceláře MasterCard Europe pro ČR a Slovensko Pavel Javorský. Třetí se v žebříčku umístilo s 58,1 bodu Brno, jež je dominantním centrem Jihomoravského kraje. Města jsou hodnocena podle 14 kritérií, největší váhu mají místní nezaměstnanost, socioekonomická situace v regionu, pověst mezi podnikateli a investiční atraktivnost oblasti.