Hlavní město podepíše smlouvu se Středočeským krajem, ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) o záměru vybudovat spojku mezi Pražským okruhem a dálnicí D1. Po dlouhé diskusi ji schválili pražští zastupitelé. Má vzniknout po dostavbě vnějšího okruhu. Část zastupitelů nesouhlasí tím, aby stát budoval napojení komerční zóny u Průhonic.
Smlouvu podpořilo 35 zastupitelů, prošla hlasy ANO, ČSSD, TOP 09 a KSČM, proti byla většina koaliční Trojkoalice. Smlouva je závazkem města spolupracovat na přípravě takzvané Vestecké spojky, včetně dálniční křižovatky a sjezdu na čtvrtém dálničním kilometru. Financovat ji bude stát a Středočeský kraj.
„Křižovatka v podobě, jak je uváděna v našich územněplánovacích podkladech, zatím není finální. Praha, protože se bude podílet na projektu, bude mít možnost do něj promlouvat,“ uvedl primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD).
Se záměrem nesouhlasí část koalice, Trojkoalice tvořená Zelenými, STAN a KDU-ČSL. „Potřebujeme záruky, že spojka bude dvoupruhová, čemuž bude odpovídat i dálniční sjezd, a že nebude nikdy sloužit pro tranzitní dopravu,“ uvedl zastupitel Matěj Stropnický (Zelení).
Praha a Středočeský kraj chtějí dopravní integraci. Čtěte:
Dopravní chapadla. Praha a Středočeský kraj touží po propojení
Podle Pirátů by se investoři komerční zóny měli podílet na výstavbě infrastruktury. Naopak podporu projektu vyjádřila starostka Šeberova, u nějž by měl nový sjezd z dálnice být, Petra Venturová (Pro lepší obec). Pozemky zvažované zóny jsou podle ní v územním plánu jako orná půda, záleží tedy jen na zastupitelstvu, co se tam bude moci stavět.
Proti vedení silnice kolem Vestce a Hrnčířů se postavili vlastníci několika pozemků a pražské městské části Křeslice. Krajský soud jim v roce 2013 vyhověl a trasu Vestecké spojky zrušil ve středočeském územním plánu. Rozhodnutí potvrdil v roce 2014 i Nejvyšší správní soud. Křeslice v místě požadují obytnou zástavbu.