Menu Zavřít

Prázdniny nedržíme

23. 6. 2005
Autor: Euro.cz

Aleš Janků

Vstupem Vodafonu a Telefóniky na český trh dochází k největším změnám za posledních pět let od vstupu třetího operátora Oskara. Aleš Janků, ředitel vnějších vztahů společnosti T-Mobile Czech Republic, očekává, že prospěch z toho bude mít především zákazník.

EURO: Oskar údajně nepustí klíčové manažery na dovolenou jen proto, aby Vodafone mohl už na podzim zaútočit na konkurenci. Zachová se T-Mobile podobně, aby připravil překvapivý protitah?
JANKŮ: U nás žádné léto nebo období prázdnin již roky neexistuje. Navíc máme v Praze v Roztylech krásné kanceláře, v nichž se nám líbí. Ale vážně. Na kroky konkurence se těšíme, protože jsme přesvědčení, že máme lepší strategii, a tím pádem atraktivnější nabídky pro zákazníky.

EURO: Všichni tři současní operátoři jsou držiteli licencí na sítě 3G/UMTS/. Bude příští bitva o co nejrychlejší zprovoznění této sítě?
JANKŮ: T-Mobile provozuje sítě 3G v Německu, Rakousku či ve Velké Británii. Ve střední Evropě nabízíme technologii EDGE, a to jak v České republice, tak v Maďarsku, na Slovensku a v Chorvatsku. Právě v Česku jsme byli první, kdo EDGE nabídl, a stále rozšiřujeme jeho pokrytí. Málokdo si uvědomuje, že rychlost datových přenosů u sítí 3G na západě a EDGE například u nás je naprosto srovnatelná. Proto chceme umožnit, aby co nejvíce zákazníků mělo možnost tuto technologii využívat. Vývoj jde směrem k dostupnosti mobilního internetu a rychlost přenosu hraje klíčovou roli. Zákazníky nezajímá, která technologie jim službu umožňuje, jde jim o to, aby byla spolehlivá, její používání jednoduché a spotřebitelsky příjemné.

EURO: Telefónica a Vodafone investují velké peníze do sponzorských aktivit, což pomáhá při zviditelnění značky. Příkladem je formule 1. Jaká bude vaše reakce?
JANKŮ: T-Mobile ve sportu podporuje fotbal a cyklistiku. Matka Deutsche Telekom je klíčovým sponzorem mistrovství světa v kopané 2006 a T-Mobile má přední světovou cyklostáj v čele s hvězdami, jako jsou Ulrich, Zabel nebo Vinokurov. V Česku jsme dlouholetými partnery národního fotbalového týmu. Budeme chtít mnohem aktivněji pracovat s novým vedením Českomoravského fotbalového svazu s cílem vrátit fotbalu prestiž, kterou v minulých letech ztratil. Věříme, že se v tomto procesu můžeme opřít o skvělé výkony reprezentace. Naše lokální aktivity v cyklistice se zaměří zejména na využití volného času a na téma bezpečnosti hlavně dětí. Přesto bychom rádi zprostředkovali výkony špičkových cyklistů na závodech typu Tour de France. Kromě sportu podporujeme koncerty světových hudebních hvězd, jako Avril Lavigne a jiné hudební žánry.

EURO: V posledních letech se ve zvýšené míře investuje do společenské odpovědnosti firem. Vodafone je v tomto směru lídrem. Jak je na tom T-Mobile?
JANKŮ: Takzvaná corporate social responsibility firem pro nás není novinkou. V uplynulých letech jsme tyto činnosti zkonsolidovali a iniciovali nové trendy. Málokdo ví, že české dárcovské SMS vznikly zejména díky aktivitě T-Mobilu. Zahájili jsme širokou spolupráci s neziskovým sektorem, protože víme, že nám může poradit nejlépe. Máme zkušenosti s projekty, jako jsou intranetové aukce, kde zaměstnanci dávají peníze na charitu. Desítky našich pracovníků budou letos pomáhat neziskovému sektoru. Již v březnu jsme zahájili projekt recyklace, kdy odebíráme na našich prodejnách baterie i telefony. Od všech operátorů! Prostřednictvím vybraných nadací budeme podporovat další dobročinné aktivity, které mají vztah k našemu core-businessu.
Od letošního roku funguje v Praze kancelář pro společenskou odpovědnost pro celou mezinárodní skupinu T-Mobile s tím, že jednotlivé pilotní projekty budou přednostně prováděny v Česku. Domnívám se proto, že s využitím kontaktů na český neziskový sektor máme všechny výhody na své straně a těšíme se na velké světové hráče.

EURO: Nebudou se nabídky tří gigantů na malém českém trhu vzájemně podobat tak, že spotřebitel bude mít problém je rozlišit?
JANKŮ: Zákazníci nás vyhledávají díky příznivému poměru služby a ceny. I nadále budeme nabízet služby s přidanou hodnotou za dostupné ceny. Široké portfolio služeb v našich nebo partnerských obchodech, zákaznická podpora infolinky, rozšiřování konceptu e-care a e-shopu jsou koncipovány tak, aby byl zajištěn ještě větší komfort hlasových i datových služeb.
Naším cílem je být nejlepším poskytovatelem mobilních telekomunikačních služeb na trhu. Máme k tomu všechny předpoklady: dlouholetou zkušenost a znalost trhu, globální technologické i zákaznické know-how a podporu celé skupiny T-Mobile, strategickou přítomnost ve střední Evropě, stabilní a zkušený management a jasně definovanou strategii pro český trh.

MMF24

EURO: Nebojíte se, že Vodafone či Telefónica odláká od T-Mobile některé klíčové manažery? Jak čelíte této hrozbě?
JANKŮ: Dle názoru odborníků i široké veřejnosti patříme mezi nejlepší zaměstnavatele v zemi. Bez našich zaměstnanců bychom nebyli schopni se stát nejúspěšnějším operátorem v posledních třech letech. Pro klíčové manažery jsme připravili nové motivační nabídky, které jim umožní nejen maximálně uplatnit své schopnosti pro T-Mobil, ale zároveň zvýšit jejich spokojenost jak v osobním, tak rodinném životě.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).