Koncertní průmysl se dotkl dna, tvrdí promotér Serge Grimaux
Takovou koncentraci hvězd hudebního showbyznysu ještě Česká republika nezažila. V průběhu šesti týdnů vystoupilo v Praze šest světových muzikantů a kapel. Všechny do Česka přivezla promotérská agentura Interkoncerts. Její padesátiprocentní vlastník Serge Grimaux přirovnává promotérský byznys k boxu. „Pokud neumíte přijmout ránu, nemá cenu vstupovat do ringu. Aby jste vyhráli zápas, musíte někdy pár kol prohrát,“ říká a naznačuje, že letní koncertní smršť nebyla pro Interkoncerts z ekonomického hlediska příliš úspěšná.
Zahuštěno.
Pravděpodobně největším ze šesti koncertů bylo vystoupení Paula McCartneyho, na které přišlo kolem 35 tisíc lidí. Interkoncerts ovšem očekával zájem až dvojnásobný. „Stále však poslouchám jeho CD, a já i můj společník Robert Porkert jsme pyšní na to, že jsme s ním mohli pracovat. Zároveň věříme, že pokud okolnosti v budoucnu dovolí a budeme mít možnost s ním znovu spolupracovat, budeme štastnější,“ říká Grimaux.
O dalších koncertech však Grimaux příliš konkrétně hovořit nechce, ať už jde o návštěvnost či ekonomickou úspěšnost vystoupení hudebních hvězd. „Někdo by mohl argumentovat, že celkový výsledek může být ovlivněn zhuštěným „provozem“ v průběhu června a července, ale na druhou stranu, nevěřím tomu, že fanoušci Metalliky jsou nutně fanoušky Paula McCartneyho, Davida Bowieho či Carlose Santany. Je pravdou, že zájem obecenstva se v případě posledně jmenovaných interpretů mohl překrývat, zároveň jsem ale přesvědčen, že tato část publika je natolik finančně silná, že si mohla dovolit koupit vstupenku na každý koncert, pokud o něj měla zájem,“ tvrdí Grimaux.
Na dno.
Koncertní průmysl ve světě i v Česku prý v letošním roce prochází určitou recesí. „Vše nasvědčuje tomu, že se Česká republika dostala na stejnou vlnu jako vyspělé země. Vstupenky na koncerty se příliš neprodávají ani v Americe, ani ve většině zemí západní Evropy. Stalo se již několikrát v minulosti, že se koncertní byznys dotkl dna a zdá se, že letošek bude jedním z takových roků. Jako promotér se ale musím naučit to rozpoznat a být připraven s tím žít. Je to součást byznysu,“ řekl Grimaux týdeníku EURO.