Menu Zavřít

Pražská smršť

13. 8. 2004
Autor: Euro.cz

Koncertní průmysl se dotkl dna, tvrdí promotér Serge Grimaux

Takovou koncentraci hvězd hudebního showbyznysu ještě Česká republika nezažila. V průběhu šesti týdnů vystoupilo v Praze šest světových muzikantů a kapel. Všechny do Česka přivezla promotérská agentura Interkoncerts. Její padesátiprocentní vlastník Serge Grimaux přirovnává promotérský byznys k boxu. „Pokud neumíte přijmout ránu, nemá cenu vstupovat do ringu. Aby jste vyhráli zápas, musíte někdy pár kol prohrát,“ říká a naznačuje, že letní koncertní smršť nebyla pro Interkoncerts z ekonomického hlediska příliš úspěšná.

MM25_AI

Zahuštěno.

Pravděpodobně největším ze šesti koncertů bylo vystoupení Paula McCartneyho, na které přišlo kolem 35 tisíc lidí. Interkoncerts ovšem očekával zájem až dvojnásobný. „Stále však poslouchám jeho CD, a já i můj společník Robert Porkert jsme pyšní na to, že jsme s ním mohli pracovat. Zároveň věříme, že pokud okolnosti v budoucnu dovolí a budeme mít možnost s ním znovu spolupracovat, budeme štastnější,“ říká Grimaux.
O dalších koncertech však Grimaux příliš konkrétně hovořit nechce, ať už jde o návštěvnost či ekonomickou úspěšnost vystoupení hudebních hvězd. „Někdo by mohl argumentovat, že celkový výsledek může být ovlivněn zhuštěným „provozem“ v průběhu června a července, ale na druhou stranu, nevěřím tomu, že fanoušci Metalliky jsou nutně fanoušky Paula McCartneyho, Davida Bowieho či Carlose Santany. Je pravdou, že zájem obecenstva se v případě posledně jmenovaných interpretů mohl překrývat, zároveň jsem ale přesvědčen, že tato část publika je natolik finančně silná, že si mohla dovolit koupit vstupenku na každý koncert, pokud o něj měla zájem,“ tvrdí Grimaux.

Na dno.

Koncertní průmysl ve světě i v Česku prý v letošním roce prochází určitou recesí. „Vše nasvědčuje tomu, že se Česká republika dostala na stejnou vlnu jako vyspělé země. Vstupenky na koncerty se příliš neprodávají ani v Americe, ani ve většině zemí západní Evropy. Stalo se již několikrát v minulosti, že se koncertní byznys dotkl dna a zdá se, že letošek bude jedním z takových roků. Jako promotér se ale musím naučit to rozpoznat a být připraven s tím žít. Je to součást byznysu,“ řekl Grimaux týdeníku EURO.

  • Našli jste v článku chybu?