Dopravní havárie znamená pro její účastníky v lepším případě značné finanční výdaje a spoustu starostí. Na tom se snaží vydělat asistenční firmy, které na místě neštěstí nabízejí lidem předražené služby.
Josef Peterka měl smůlu. Při jízdě ulicemi na okraji Prahy narazil do jiného auta. Nikomu se nic nestalo, škoda ovšem byla veliká. Proto nahlásili nehodu policii. „Dříve než policie ovšem dorazila asistenční služba, kterou nikdo z nás nevolal,“ konstatuje Peterka. Problémem bylo, jak později zjistil, že ta si za své služby účtovala více než mnoho jiných firem.
Obdobné situace nejsou nijak ojedinělé. „Například v Praze se nepřivolané asistenční služby objevují zhruba u 80 procent dopravních nehod nahlášených účastníky policii,“ říká mluvčí pojišťovny Allianz Václav Bálek, který čerpá ze zkušeností pojištěných. U těch nehlášených se podle něj tito takzvaní „crash hunters“ neboli lovci nehod vyskytují náhodně nebo pokud nastanou na místě, kde pravidelně dochází k haváriím.
Na co si dát pozor při kontaktu s asistenčními službami?
Jak to, že se na místě objevují dřív než policie?
Na kolik procent z odškodného si přijdou?
A dělá s tím stát něco?
Odpovědi na tyto a další otázky se dozvíte v pondělním čísle týdeníku PROFIT.